Empreses de l’Ecosistema Innovador UPC beneficiades al programa NEOTEC 2019

Able Human Motion SL, Elem Biotech SL, Venturi Unmanned Technologies i Fitostinger, spin off’s/start up’s UPC, aprovades pel programa Neotec 2019 amb ajuts econòmics de fins a 250.000 euros per desenvolupar els seus projectes empresarials.

El Programa NEOTEC té com a objectiu el suport a la creació i consolidació de projectes de base tecnològica mitjançant el finançament de la posada en marxa de nous projectes empresarials, que requereixin l'ús de tecnologies o coneixements desenvolupats a partir de l'activitat investigadora i en els que l'estratègia de negoci es basa en el desenvolupament de tecnologia.

En aquesta nova convocatòria publicada emmarcada al programa Neotec 2019 amb vigència fins a 2 anys (31 de desembre 2021) i dins de la resolució provisional estimada del programa, hi trobem cinc empreses amb relació UPC:

- Able Human Motion SL: Spin off participada UPC dedicada a desenvolupar i comercialitzar el primer exoesquelet lleuger de baix cost per assistir a la marxa de pacients amb mobilitat reduïda, concretament en pacients afectats per lesions medul·lars. La tecnologia, protegida per patent, és el resultat de la col·laboració en investigació entre la UPC, la Universitat d’Extremadura i la Universitat de Corunya.

- Elem Biotech SL: Spin off creada per la UPC i el Barcelona Supercomputing Centre, amb l'objectiu de comercialitzar la tecnologia de simulació i anàlisi de dades per al sector biomèdic i farmacèutic. Es tracta d’una tecnologia que permet la creació d’òrgans humans virtuals per a ser usats en el diagnòstic de malalties i en l’avaluació de possibles tractaments.

- Venturi Unmanned Technologies: Start up UPC ubicada a l’edifici RDIT del Campus del Baix Llobregat – PMT (Castelldefels). És basa en el disseny i fabricació d'avions no tripulats d'altes prestacions, crear solucions integrades que permetin allargar l'autonomia dels drons, i posicionar-se al sector com una empresa d'àmbit internacional, experta en la integració de solucions no tripulades propulsades amb energies sostenibles.

- Fitostinger: Empresa incubada pel projecte ESA BIC a l’edifici RDIT els dos últims anys, especialitzada en el tractament de la plaga de la processionària del pi mitjançant un mètode innovador, ràpid, efectiu i respectuós amb el medi ambient. Fan ús de tecnologia aeroespacial, que permet una navegació del dron precisa i centimètrica, per assegurar una correcta injecció de cada niu, sense cap risc de contaminació de la zona tractada, i sense afectar a d'altres espècies insectívores o animals, que puguin ser presents en l'arbre tractat.