Entrevistem a VÖBU

Entrevistem a Vöbu, el primer mini-robot que detecta els nivells de contaminació invisibles per obtenir un ambient saludable, lliure d’acumulacions de CO2 i millorar la qualitat d’aire en interiors.

Imma Martínez Sellarès, enginyera química i mecànica, i Pau López Ribas, enginyer electrònic industrial i d'automàtica, graduats a ESEIAAT i Màsters a la Universitat Tècnica de Dinamarca (centre adscrit UPC) integren l'equip co-fundador de Vöbu, el primer mini-robot que detecta els nivells de contaminació invisible. Recentment han incorporat en pràctiques a Carla Ingerto, estudiant de màrqueting i comunicació de Euncet Business School.

- TU TAMBÉ POTS FORMAR PART DE VÖBU -

👉 CAMPANYA CROWDFUNDING 👈

Segueix Vöbu a :

Instagram | Faceebook | Linkedin | Youtube

En què consisteix el producte que heu dissenyat?

Vöbu és el primer mini-robot que detecta els nivells de contaminació invisible. Gràcies a ell es pot aconseguir un ambient saludable, lliure d’acumulacions de CO2 i millorar la qualitat d’aire interior.

La versió del crowdfunding pot detectar els nivells de eCO2 i TVOC, així com la temperatura i la humitat. El dispositiu alerta de la contaminació de l’habitació i ajuda a ventilar d’una manera eficient. A més a més, l'hem dissenyat com un projecte de robòtica educativa, on les persones interessades poden muntar-lo de manera fàcil i sense soldadures.

Campanya crowdfunding

Aquest passat 3 de maig hem iniciat una campanya de crowdfunding en la plataforma Ulule per a fer realitat aquest projecte. Es pot participar amb diverses tipologies de recompensa i tan sols està activa durant el mes de maig. Té com a objectiu arribar als 5200 € per a finançar la seva primera producció:

Si assolim 150% de participació: podreu escollir el color del vobu

Si assolim 300% de participació: podrem emprar fons per a desenvolupar una app mòbil lligada a vöbu, on consultar l'evolució dels nivells i més indicacions per a reduir l'exposició als contaminants nocius.

El vöbu és un projecte modular, que evolucionarà per ajudar a combatre més pol·lució. Està preparat per a poder incorporar sensor per detectar la contaminació electromagnètica, acústica, els PM10 i molts més.

Video presentació del projecte Vöbu

D'on va sorgir la idea de crear aquest projecte?

A finals del 2018, mentre estudiàvem un màster en enginyeria a Dinamarca, vam participar en un concurs de generació d'idees, aplicat a edificis intel·ligents. En aquest concurs vam guanyar el primer premi. A partir d'aquí vam fer un estudi de mercat i començar el prototip. Però no va ser fins al tornar aquí que ens hi vam dedicar al 100%, assistint en diversos programes d'emprenedoria i formant-nos, a la vegada que la idea ha anat evolucionant fins al concepte que presentem avui.

El context actual del Covid ha afavorit l’impuls del vostre model de negoci?

Podríem dir que sí, que n'ha accelerat la conscienciació. Tot i que, les tendències de la societat ja apuntaven cap a aquesta direcció.

La contaminació, igual que el virus, és invisible. I tendim a oblidar que ens està envoltant i costa recordar prendre mesures al respecte. El vöbu, de manera simple i molt visual, fa visible aquesta contaminació i ajuda a ventilar de manera eficient, sense sacrificar el confort.

Com us està ajudant el programa Emprèn UPC a tirar en endavant la vostra idea negoci?

Ens ofereixen formacions de molts àmbits diversos, mentories personalitzades i un espai on poder anar a treballar. Vam arribar a l'Emprèn UPC amb una idea del projecte i un prototip molt senzill, al llarg del programa ens han motivat a fer una validació amb el mercat, estudiar els costos, practicar un pitch entenedor i entendre com funciona l'ecosistema emprenedor català.

Quins recursos o serveis has utilitzat de la biblioteca a l'hora de preparar el teu projecte empresarial?

Principalment a la biblioteca hem consultat informació sobre estudis científics dels efectes de la contaminació sobre la salut, ens hem informat dels últims articles sobre la qualitat de l'aire i format sobre la tecnologia dels sensors.

I per acabar, quin consell donaries als estudiants que tinguin una idea de negoci i que la vulguin desenvolupar durant els seus estudis?

Que és molt important anar validant contínuament la idea abans d'invertir molt temps desenvolupant un producte o servei que la gent no voldrà.

Que no tinguin por a compartir, si algú et vol copiar, ha de fer tota la feina que has fet tu. Explicar el projecte porta molts més beneficis.

I que al principi, és millor centrar-se només en una funcionalitat, no voler englobar massa coses i deixar-ho com a via creixement.

Cal treballar molt bé com es comunica el projecte, el més senzill millor.

Més informació i contacte:

imma@vobusvoice.com

www.vobusvoice.com