Èxit de la primera edició #UPCInnovationDay al Campus del Baix Llobregat

El passat divendres 24 de gener de 2020 es va celebrar la primera edició del #UPCInnovationDay, organitzat pel Servei de Gestió de la Innovació. Una jornada per conèixer amb més detall els UPC Innovation Ecosystems, i com, des d'aquests, s'articula la transferència i innovació de coneixement i tecnologia per a les empreses, posicionant a la UPC com a partner tecnològic del teixit productiu.

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), Francesc Torres, el regidor d'Universitats de l'Ajuntament de Castelldefels, Jordi Vendrell, i el delegat del rector al Campus del Baix Llobregat, Jose Manuel Yufera, han estat els encarregats d’inaugurar el divendres 24 de gener, el quart dels Espais Emprèn UPCubicat a l’edifici RDIT, dins del Parc UPC al Campus del Baix Llobregat de Castelldefels.

Els espais Emprèn UPC són incubadores de projectes empresarials de base tecnològica en fase inicial impulsats per membres de la comunitat universitària. En aquestes instal·lacions la UPC dóna suport al talent emprenedor d’estudiants, titulats i personal docent i investigador en el desenvolupament de la seva idea de negoci.

A l’Espai Emprèn UPC del Campus del Baix Llobregat hi treballen ja 28 estudiants en 16 projectes de diferents àmbits −especialment vinculats amb els sectors de les telecomunicacions, l’aeroespacial i l’agroalimentari−, alguns d’ells en una fase molt avançada de desenvolupament.

L’Espai Emprèn UPC del Campus del Baix Llobregat s'ha sumat als ja existents a Barcelona, Terrassa i Vilanova i la Geltrú, on fins ara s’ha donat suport a 95 projectes empresarials i d’on han sorgit 25 empreses, amb la participació de 240 estudiants i persones titulades. Properament, es preveu endegar-ne un altre al Campus Diagonal-Besòs.

Posteriorment es va dur a terme una Taula Rodona a la sala d'actes de l'ESAB (Escola Superior d'Agricultura de Barcelona), on vuit ponents dels àmbits de la recerca, tecnologia i innovació van exposar i dialogar sobre, principalment, la generació i facilitació de la innovació al territori i com la UPC pot ajudar a articular aquesta transferència de coneixement i tecnologia. Els ponents van ser:
- Enric Pastor: Enginyer en informàtica de la Facultat d’Informàtica de Barcelona, FIB, UPC, Doctorat en Arquitectura Informàtica per mateixa UPC, Professor vinculat a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicacions i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), i Cofundador del grup de recerca ICARUS UPC, on actualment n’és també el seu director.
Ernest Teniente: Doctor per la Universitat Politècnica de Catalunya, és professor de Departament d'Enginyeria de Serveis i Sistemes d'Informació de la Universitat i ha estat en actiu en els camps de l'enginyeria del programari i bases de dades durant més de 20 anys. És autor també de més de 60 publicacions científiques en conferències internacionals i revistes en els camps de l'enginyeria del programari i les bases de dades.
- Cecilio Angulo: Llicenciat en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona i Doctor en Ciències pel Departament de Control Automàtic de la UPC. Actualment és el Director del Intelligent Data Science and Artificial Intelligence (IDEAI) de la UPC. Ha escrit més de 250 publicacions tècniques.
- Juan Miguel Pérez: CEO de Finboot-Tech. Clar exemple de projecte que ha passat per totes les fases emprenedores acompanyat de la mà de la UPC: Enginyer de Telecomunicacions UPC, Màster en Telecomunicacions UPC, Doctorat en Fotònica ICFO - UPC, Guanyador del Concurs d’Emprenedoria YUZZ – 2016, Alumni Espai Emprèn UPC 2016 i actualment és una Incubada UPC.
- Domenico Tulli: Co-Founder & CTO Quside. Enginyer Telecomunicacions per la Universitat de Bologna, Doctorat en Ciències Fotòniques - ICFO i amb un ampli coneixement I experiència en circuits integrats fotònics i tecnologia de nanofabricació.
- David Carrera: CTO Nearby Computing. Enginyer i Doctorat per la UPC en en Ciències de la Computació, Professor del Dept. Arquitectura de Computadors e la Facultat d’Informàtica UPC I està adscrit al Barcelona SuperComputing Center (BSC). Cap del Grup de Recerca Data-Centric Computing del Barcelona Supercomputing Center (BSC). Múltiples reconeixements en per la seva activitat investigadora. Co-fundador i Scientific Director de l’spin off UPC-BSC Nearby Computing.
- Arturo Carballo: Innovation Manager EMEA CBRE. Business Management Degree at EAE Business School, Ampli coneixements i experiència en Corporate Strategy, European Management, European Economics, European History and Institutions.
CBRE, amb seu central a Los Angeles, és la companyia de consultoria i serveis immobiliaris líder en l'àmbit internacional.
- Laura Gil: Directora de Transformació Digital de DAMM. Llicenciada en Economia a la UB i Postgrau en Fiscalitat (EADA Business School). Digital Business Executive (ISDI). Després de més de vint anys d'experiència en Damm, des del 2016 assumeix la direcció del projecte de Transformació Digital de DAMM.

Gracies a tots/es els qui heu fet possible que aquesta primera edició #UPCInnovationDay es converteixi en una magnífica experiència. Mil gràcies també als assistents per ser-hi presents en un dia tan important com aquest, i a les personalitats que han aportat el seu coneixement i professionalitat a la jornada.