Mitiga Solutions guanya la 1ª Edició del programa d'Acceleració de Barcelona Activa

L'spin-off participada per la UPC-BSC s'encarrega d'avaluar la dispersió atmosfèrica reduint els perills al tràfic aeri provocats pels núvols de cendra que es desprenen de les erupcions volcàniques

La transferència de la tecnologia és sense dubte un dels pilars bàsics a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i cada any surten empreses que aposten per millorar el nostre entorn en qualsevol dels seus àmbits. El passat dilluns 19 de febrer va ser el torn de Mitiga Solutions, una spin-off participada per la UPC i el Barcelona Supercomputing Center (BSC) que té com a principal comés l'avaluació de la dispersió atmosfèrica i minimitza els perills per la navegació aèria provocats per les partícules perilloses que provenen concretament de les erupcions volcàniques. L'equip de Mitiga Solutions, dirigit per l'estudiant del BSC Àlex Marti i amb el suport del professor de la UPC José María Cela, van guanyar la 1ª Edició del Programa d'Acceleració de Barcelona Activa, un premi que sense dubte no serà l'últim.

Les erupcions volcàniques, i concretament els núvols de fum que provoquen i que contenen partícules de cendra volcànica, suposen un perill de primer nivell per a la indústria aeronàutica. Aquests fenòmens tenen una difícil detecció i, fins ara, els intents per a monitorar la dispersió d'aquestes partícules tan perilloses per les aeronaus han bastant ineficients. Mitiga Solutions, amb el seu sistema SORT-ATM, han aconseguit avaluar la dispersió atmosfèrica oferint dades d'una forma simple per als usuaris i proporcionant un temps per a la reacció. El software es basa en càlculs d'un únic algoritme que utilitza models de dispersió atmosfèrica propis, paràmetres per a la configuració i horaris dels vols, especificacions tècniques de les aeronaus, predicció meteorològica i altres dades importants utilitzades i proporcionades per les torres de control i els mateixos clients.

El producte final

El SORT-ATM, software desenvolupat per Mitiga solutions, és un sistema únic a l'hora d'oferir solucions a l'aviació i asseguradores. Aquest sistema té diverses particularitats com la seva operativitat 24/7, la facilitat d'ús que compta amb l'opció de fer productes adaptats per a cada client i, el més important, un equip d'investigadors amb més de 20 anys d'experiència en l'àmbit.

Les empreses que poden trobar aplicabilitat al sistema desenvolupat per Mitiga Solutions són diverses i destaquen el sector de l'aviació, les asseguradores, els fabricants de motors d'avions i el sector logístic.