COMUNICAT CONJUNT del Comitè d’Empresa del Personal Docent i Investigador Laboral (CEPDIL) i de la Junta de Personal Docent i Investigador (JPDI)

13 de gener del 2016. A tot el PDI de la UPC: Estat del procés de negociació d’un Marc per a la Promoció a Càtedres a la UPC

A la nostra universitat des de fa molts anys no es convoquen places de promoció a Càtedres. Durant aquest temps, hi ha hagut un gran nombre de PDI que ha obtingut l'Acreditació que els permetria accedir al cos de Catedràtics d’Universitat o bé a la categoria de Catedràtic Contractat. Malauradament, la situació econòmica i l'estratègia política tant del governs central com del govern autonòmic ha impedit o obstaculitzat aquest procés.

En els últims mesos la pressió feta pels sindicats i per les coordinadores de PDI acreditat a catedràtic ha anat donant resultats positius entre els quals cal remarcar importants canvis en la normativa (aprovació del Reial Decret-llei 10/2015 d'11 de setembre) i també en la voluntat política. Per a tots nosaltres és una satisfacció poder anunciar que el Consell de Govern del passat 17 de desembre va acordar ampliar l’Oferta Pública d’Ocupació de personal docent i investigador de la UPC per al 2015 amb 20 places de promoció interna a Catedràtic d’Universitats i/o Catedràtic contractat.

Vist des de la perspectiva dels últims anys, es podria pensar que 20 places són moltes places, però el cert és que 20 està molt per sota del nombre de PDI que a dia d’avui està acreditat (al voltant de 80) i per sota del número de catedràtics jubilats en aquest període i que no han tingut reposició.

Un aspecte que tant als agents socials com al col·lectiu d’acreditats preocupa és com s’assignaran aquestes 20 places de promoció interna. Per aquesta raó tant la Junta com el Comitè van posar sobre la taula la necessitat de disposar d’un bon Pla per a la Promoció a Càtedres del PDI de la UPC, inquietud que també va ser compartida pel Consell de Direcció de la UPC. Aquest Pla hauria de millorar substancialment el pla del 2009 actualment vigent (Acord núm. 37/2009 del CG) i hauria de permetre l’ordenament del PDI acreditat atenent a criteris que valoressin els seus mèrits acadèmics i el servei prestat a la UPC, amb la finalitat de poder adjudicar amb objectivitat les places de promoció interna entre els diferents departaments.

Al llarg dels últims mesos hi hem estat treballant i us n’hem anat informant puntualment. Avui us fem arribar l’última proposta que va ser tramesa al vicerector de PDI just abans de festes:

Es tracta d’una proposta consensuada entre el Comitè d’Empresa i la Junta de Personal. Proposta que representa un clar avenç respecte el marc normatiu actual i que ens agradaria començar a negociar quan abans millor. Des del Comitè i la Junta no estalviarem esforços per tal de tancar la negociació tan aviat com sigui possible i per seguir informant a tot el PDI de l’estat de la negociació.

Barcelona, 13 de gener del 2016