Vés al contingut (premeu Retorn)

Jornada d'Innovació Docent JID-RIMA Juliol 2013

8 de juliol a la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa
fotoMostra

El proper 8 de juliol celebrarem la Jornada d’Innovació Docent, JID-RIMA 2013, que aquest any tindrà la seu a la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa  (http://foot.upc.edu/).

Aquesta Jornada JID-RIMA 2013 s’organitza des del projecte RIMA (Recerca i Innovació en Metodologies d’Aprenentatge, ICE-UPC, http://www.upc.edu/rima), i vol esdevenir un espai de comunicació entre  membres de tota la comunitat acadèmica, siguin o no membres dels grups identificats al projecte RIMA. És, doncs, un espai idoni per donar visibilitat i difusió a experiències i projectes vinculats a la innovació docent i/o a l'ús de noves metodologies d'aprenentatge en els estudis universitaris, especialment en els àmbits de ciències i tecnologia, en tant que aquests són els àmbits contemplats pels propis grups de RIMA:

Aquest any, la Jornada JID-RIMA 2013 s'inaugurarà amb la participació de la ponent Rosabel Roig Vila, de la Universitat d'Alacant, amb la seva conferència "L'art de definir i no definir nous escenaris d'aprenenatge: flipping, clicking, MOOCing, POOCing, Gaming...".

Posteriorment, agraïm l'oferiment dels grups de RIMA LINGUATECH, GILDA, VISCA i GIDF que, en una sessió de taula rodona "La innovació docent: adversitats i oportunitats", compartiran les seves experiències més recents i les seves propostes per al futur, obertes a tothom que s’hi vulgui afegir i/o col·laborar.

Per a qualsevol dubte, consulta i/o suggeriment, si us plau adreceu-vos a jid.rima@upc.edu

Taula resgistres
DILLUNS 8 de juliol
Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa
10-10:30h Benvinguda
Esther Guaus, degana de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa

Presentació de la jornada
Imma Torra, directora de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UPC

10:30 - 11:30h CONFERÈNCIA I DEBAT
“L'art de definir i no definir nous escenaris d'aprenenatge:
flipping, clicking, MOOCing, POOCing, Gaming...”

Rosabel Roig Vila, Universitat d’Alacant

Modera Núria Salan

11:30 - 12:00h PAUSA

12:00-14:00h

TAULA RODONA
La innovació docent: adversitats i oportunitats

Intervenen els grups
LINGUATECH, GILDA, VISCA i GIDF.

Modera:Marta Fransoy

14:00h COMIAT

CONFERÈNCIA

“L'art de definir i no definir nous escenaris d'aprenenatge: flipping, clicking, MOOCing, POOCing, Gaming...”

RESUM

La conferència tractarà sobre les noves visions i innovacions que es tenen respecte a com ha de ser didàcticament l'ensenyament. En eixe sentit, es farà una presentació de conceptes com Flipped classroom, MOOCs, POOCs, gamification, PLE, PLN, etc. indicant quines novetats didàctiques plantegen per a després analitzar si realment és tan novetós allò que proposen. A partir d'ahí, caldrà reflexionar sobre quins aspectes didàctics són importants en el context tecnològic en què vivim actualment i tenir clar com ha de ser l'escenari d'aprenentatge que haurem de fomentar a l'aula universitària.