Esteu aquí: Inici > Més notícies > La Facultat de Nàutica de Barcelona es connectarà a la Xarxa Europea de Simuladors Marítims

En el marc del projecte europeu ‘Sea Traffic Management’

En el marc del projecte ‘Sea Traffic Management’, la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es connectarà a la Xarxa Europea de Simuladors Marítims. Es tracta d’una iniciativa cofinançada per la Comissió Europea que sorgeix per implementar els resultats obtinguts dels projectes anteriors MONALISA i MONALISA 2.0, que tenien l’objectiu de simplificar els estàndards de comunicació del transit marítim.

10/01/2017
El projecte de validació Sea Traffic Management connectarà els simuladors de diferents Centres Europeus de formació marítima, entre ells la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB), per tal d’implementar els resultats obtinguts en els dos projectes anteriors. D’aquesta manera, es crearan una sèrie de serveis basats en el núvol marítim que permetran aplicar de manera operativa la gestió del tràfic marítim prevista al projecte MONALISA 2.0.

Amb aquesta iniciativa es volen posar de manifest les millores en matèria de seguretat marítima, l’acompliment mediambiental i l’eficiència d’aquest sector en la societat, i, al mateix temps, intentar evitar els retrocessos que generalment pateix la indústria marítima en implementar noves tecnologies per a l’intercanvi d’informació.

El Sea Traffic Management mostrarà quins són els beneficis de la gestió del tràfic marítim i, per fer-ho, es portaran a terme un seguit de proves que involucraran 300 vaixells de diferents navilieres europees, 13 ports marítims i tres centres de serveis localitzats als mars Bàltic, Atlàntic i Mediterrani. Es preveu que aquests assajos esdevinguin un èxit en simulació —tant a nivell formatiu com de banc de proves en serveis de gestió de transit—, i en el desplegament i la coordinació de les unitats, tant en operacions de salvament com en rescats marítims.

Els fabricants KONGSBERG (Noruega), RHEINMETALL (Alemanya) i TRANSAS (Rússia/Suècia/Finlàndia), que han cooperat en la creació d’un protocol d’intercanvi de dades en els escenaris, vaixells i centres de control, simularan diferents situacions de navegació i de gestió en zones crítiques de difícil passatge o congestionades.

L’FNB portarà a terme les proves a l’estret de Gibraltar, on posarà a disposició els ponts dels vaixells del seu simulador TRANSAS, recentment actualitzat. El Centre de Formació i Seguretat Marítima Integral Jovellanos, de la Societat Estatal de Salvament i Seguretat Marítima (SASEMA), també realitzarà les proves al mateix espai amb el simulador KONGSBERG.

Aquests processos d’intercanvi de rutes afegiran nivells de seguretat que actualment es veuen limitats per l’ús d’un radar d’ajuda de punteig automàtic (ARPA) i d’un sistema d’identificació automàtic (AIS). A partir d’ara, les tripulacions podran conèixer de primera mà els plans de ruta dels vaixells que es troben dins del seu entorn de seguretat. Així, doncs, per primera vegada es podran simular dos o més ponts en un mateix espai de navegació, on les situacions de comportament, resposta i presa de decisions seran reals per a les tripulacions implicades en la simulació.

Està previst que les simulacions de la Xarxa Europea de Simuladors Marítims s’iniciïn a mitjans del 2017. De moment, s’estan acabant de fer les proves de connexió en 13 centres diferents, entre ells, la UPC.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Imatges ampliades d'alguns dels projectes de fi de carrera s'exposen a la sala Oval del MNAC. Foto de Carles Serrano L’Escola d’Arquitectura de Barcelona organitza, al MNAC, una exposició sobre la ciutat imaginada L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica ... [llegir +]
Declaració conjunta d'universitats públiques catalanes vers la situació que viu Catalunya El 20 de setembre, els rectors i rectora d'universitats públiques catalanes manifesten la següent ... [llegir +]
Carme Pigem, entre els arquitectes Rafael Aranda i Ramon Vilalta. Foto de Javier Lorenzo Dominguez L’arquitecta Carme Pigem inaugurarà, el 22 de setembre, el curs acadèmic 2017-2018 de la UPC El 22 de setembre tindrà lloc l’acte d’inauguració oficial del curs 2017-2018 de la ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)