Beques "Duo-India Fellowship program"

El Ministeri Indi de Desenvolupament de Recursos Humans, Departament d'Educació Superior i el Govern de la Índia han posat en marxa en 14 països el programa de beques  "Duo-India Fellowship program".

Els països són: Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Finlàndia, França, Alemanya, Itàlia, Països Baixos, Noruega, Portugal, Espanya, Suècia, Suïssa i Regne Unit. El programa promou els intercanvis d'estudiants i professors entre la Índia i els països europeus abans mencionats, tot finançat amb beques de la Índia.

Duo significa que és un intercanvi "on a Pair basis": una persona de la Índia (Home institute) serà intercanviada per una d'equivalent d'Europa (Host institute).

La durada de les estades serà d'un semestre pels estudiants i d'un mes pels professors.

Durada i import de les beques

*** Estudiants

• Durada de la beca: 1 semestre o 4 mesos
  • Import de la beca: 1.500 euros/mes per 4 mesos pels estudiants indis; 250 euros/mes per 4 mesos pels esutdiants europeus.
  • Despeses de viatge: 1.000 euros (pel viatge d'anada i tornada dels estudiants indis cap a Europa, o bé pels estudiants europeus cap a Índia).

Criteri bàsic : cursar al menys 10 crèdits (20 crèdits ECTS) durant l'estada d'intercanvi.

*** Professors

• Durada de la beca: 1 mes
  • Import de la beca: 2000 euros (per professors indis que vinguin a Europa, o bé per professors europeus que vagin a la Índia).
  • Despeses de viatge: 1.000 euros (pel viatge d'anada i tornada dels professors indis cap a Europa, o bé pels professors europeus cap a Índia).

Termini de presentació de sol·licituds

fins al 31 d'agost de 2019.

Documentació bàsica requerida

*** Estudiants

1. Formulari de sol·licitud on-line, pels 2 candidats (indi i europeu)
  2. Passaports del parell de candidats (indi i europeu)
  3. Certificats de notes del parell de candidats (indi i europeu)
  4. Cartes de motivació del parell de candidats (indi i europeu)

Nota important:
Per a cada parell de persones intecanviat, el periode d'intercanvi dels estudiants indis i europeus no té perquè coincidir exactament, i l'àmbit d'estudis no té perquè ser exactament el mateix. (Però sí que han de ser entre les mateixes dues institucions de la Índia i europea.)
El programa DUO-India 2020 és per intercanvi d'estudiants al semestre de primavera (entre gener-febrer i maig-juny del 2020), i al semestre de tardor (entre agost-setembre i novembre-desembre de 2020).

*** Professors

1. Formulari de sol·licitud on-line, pel parell de candidats (indi i europeu)
  2. Passaports del parell de candidats (indi i europeu)
  3. CVs del parell de candidats (indi i europeu)

Nota: no són elegibles els teaching assistant, estudiants o estudiants de Doctorat, ni professors emèrits o honoraris.

Presentació de sol·licituds

Amb la universitat sòcia de la Índia. Consultar el document disponible a través d'aquest enllaç.

Criteris de selecció i selecció de candidats

Consultar el document disponible a través d'aquest enllaç.

Consultar aquest enllaç:  http://www.asemduo.org/02_programs/programs_09.php