Vés al contingut (premeu Retorn)

2 estudiants de Màsters InnoEnergy de l'ETSEIB guanyen el 1r premi del University Challenge 2023 d'EDP Renewables

Presentant una solució per recuperar i emmagatzemar l'energia sobrant de la indústria pesant.

enersoul01.png

L’Alex Berezhnoy i en Yusuf Gürkan, estudiants del Màster InnoEnergy, MSc RENE - Renewable Energy que cursen estudis en l’àmbit d’Enginyeria de l'Energia a l’ETSEIB, van guanyar el passat mes d’octubre el 1r premi de la 15a edició de l’University Challenge 2023 d'EDP Renewables amb el Projecte Enersoul.

enersoul02.png

Els dos estudiants de la UPC juntament amb 3 estudiants del Karlsruhe Institute of Technology formen un equip d'emprenedors que mentre estudien Màsters d'Innoenergy estan creant la StartUp Enersoul.

L'equip va acceptar el repte del prestigiós EDP Renewables Challenge, que aquest any tenia com a tema "Turn on your ideas. Save the planet", i va competir amb 9 equips més. La seva proposta "Enersoul", va aconseguir el 1r premi en la categoria "Students & PhD" dotat amb 10.000 euros.

El projecte guanyador consisteix en la creació d'un recipient d'emmagatzematge de calor a base d'arena i grafit que permet reutilitzar aquesta calor posteriorment.

enersoul03.png

Enersoul és una start-up recent, centrada en els mercats de recuperació de calor residual i emmagatzematge tèrmic. Enersoul vol oferir una solució a la calor residual d'alta temperatura i augmentar la resiliència de la xarxa energètica introduint la calor com a mercaderia i oferint solucions d'emmagatzematge de calor d'alta tecnologia.
Linkedin Enersoul
L'EDPR University Challenge és un concurs anual que pretén estimular la comunitat universitària oferint als estudiants l'oportunitat d'aplicar els seus coneixements acadèmics al desenvolupament d'una àrea temàtica o projecte en els camps de l'enginyeria, la gestió, l'economia, el màrqueting i la comunicació.
Web EDPR University Challenge

Informació relacionada: