Postgraus microcredencials finançats en mobilitat 4.0

A partir d’aquest mes de gener, la UPC School posa en marxa 14 programes de postgrau de curta durada en forma de microcredencials, dissenyats per preparar els futurs líders de la mobilitat 4.0. Aquestes formacions, amb un preu reduït que oscil·la entre els 300 i els 500 €, estan finançades pel Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana en el marc del Pla de Recuperació Next Generation EU. El PDI i el PTGAS permanent de la UPC o d’ens del grup UPC, així com els familiars de 1r grau d’afinitat, podran gaudir d’un 40% de descompte addicional en aquests programes. Per la seva banda, tot l’Alumni UPC donat d’alta a la comunitat UPCAlumniMés tindrà un 12,5% de descompte addicional en la matrícula d’aquests microcredencials.

Temàtiques com la robòtica, cloud, ciberseguretat, intel·ligència artificial, metavers, ports 4.0, smart cities o data science es presenten com els principals eixos temàtics en què se centren aquests nous programes, que podran cursar-se en format presencial o semipresencial. Amb una càrrega lectiva de 15 crèdits ECTS i una durada d’entre quatre i sis mesos, aquests estudis de curta durada i enfocament pràctic estan dissenyats perquè els professionals adquireixin i millorin les competències relacionades amb la digitalització i la sostenibilitat en l’àmbit del transport i la mobilitat, així com la logística, l’operació i el manteniment de les infraestructures vinculades. Una oferta que té l’objectiu d’acompanyar i promoure les transformacions digitals que marquen el present i futur d’aquest sector tan estratègic.

Aquesta és l’oferta de microcredencials en mobilitat 4.0 que s’inicien a partir d’aquest mes de gener:

Per a estudiants de grau o acabats de titular:

Per a professionals i graduats universitaris:

La UPC té previst incorporar més microcredencials a la seva oferta formativa, especialment dins les convocatòries del Ministeri per al Desenvolupament de les microcredencials Universitàries a Espanya, en el marc de l’estratègia europea de formació al llarg de la vida i reciclatge professional que preveu la nova Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU).

La modalitat formativa de microcredencials està impulsada des de la Unió Europea per afavorir la inclusió i la igualtat d’oportunitats. S’orienta a facilitar l’adquisició i la millora de coneixements, competències i capacitats necessàries per al desenvolupament personal i professional de manera ràpida, així com l’adaptació a les necessitats del mercat laboral i de l’entorn canviant. La LOSU preveu una estructura modular per la qual cada formació pugui tenir sentit de forma independent i, alhora, acumular-se i combinar-se en credencials més àmplies en el marc d’un itinerari formatiu personalitzat.

Programes finançats pel Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – Next Generation EU.