Vés al contingut (premeu Retorn)

Ruben Lijó, el ‘youtuber’ més seguit d’enginyeria elèctrica, publica un nou vídeo al canal ‘Sígueme la corriente’”, gravat íntegrament a l’ESEIAAT de la UPC

Ricard Horta i Ruben Lijó al laboratori d’alta tensió de l’ESEIAAT de la UPC

L’enginyer elèctric Rubén Lijó, format a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), és l’editor, productor i realitzador de ’Sígueme la corriente‘, un canal de YouTube que divulga l’enginyeria elèctrica i que compta amb més de 170.000 seguidors i 5,5 milions de visualitzacions. ’Experimentando con arcos eléctricos‘ és el nou vídeo que publica, gravat íntegrament als laboratoris de l’ESEIAAT.

Arcs elèctrics, descàrregues electrostàtiques, el funcionament de les bobines de Tesla, la gàbia de Faraday o l’efecte corona són alguns dels fenòmens elèctrics més espectaculars que explica i mostra amb tot detall Ruben Lijó al nou vídeo titulat ’Experimentando con arcos eléctricos” del canal de You Tube “Sigueme la corriente’.

Aquest vídeo, gravat íntegrament al laboratori d’alta tensió i altres espais de l’ESEIAAT, compta també amb la participació del professor del Departament d’Enginyeria Elèctrica de la UPC Ricard Horta.

A través d’experiments realitzats al laboratori de la UPC a Terrassa, Lijó i Horta expliquen d’una manera molt divulgativa les claus de l’alta tensió. El vídeo també dedica alguns minuts a mostrar com funciona tota la cadena de valor de l’electricitat, des de la seva generació, passant per la distribució, el transport i finalment el consum.

Lijó i Horta subratllen a les seves intervencions la importància que ha adquirit l’energia elèctrica a l’actualitat i com d’estratègic és per a la societats comptar amb professionals de l’enginyeria en aquest àmbit. “El món és elèctric, i cada cop ho serà més. Per afrontar aquest nou paradigma cal una formació de qualitat fins arribar a una especialització d’alt nivell, tot integrant a la universitat el que ara es fa a la indústria de l’energia elèctrica”, afirma Horta.

Per la seva part, Lijó fa èmfasi en l’especialització a l’ESEIAAT en alta tensió i sistemes de potència. “Aquí es pot aprendre a dissenyar línies d’alta tensió, supervisar sistemes elèctrics o integrar a la xarxa elèctrica sistemes d’energia renovable. Estem vivint un canvi  de paradigma energètic i l’electricitat és la protagonista d’aquest canvi”, conclou Lijó.

Ruben Lijó és un enginyer elèctric canari que ha rebut part de la seva formació a  l’ESEIAAT de la UPC. Lijó compagina la seva feina de consultoria en energia elèctrica i els estudis de doctorat a la Universidad de La Laguna amb la divulgació científica. Amb 170.000 seguidors i més de 5,5 milions de visualitzacions, Rubén Lijó ha aconseguit esdevenir un referent de la divulgació d’aquest àmbit de l’enginyeria.

A més dels seus vídeos, aquest alumni de la UPC a Terrassa també ha realitzat estudis sobre la incidència d’aquest tipus de vídeos didàctics en la motivació dels estudiants. De fet, juntament amb els seus tutors de tesi doctoral Eduardo Quevedo, José Juan Castro (tots dos professors de la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria) i amb la col·laboració del mateix Ricard Horta, van publicar un article a la revista de referència IEEE Access titulat ‘Impacto de los vídeos didácticos de ingeniería eléctrica durante la enseñanza a distancia de emergència’, que desgrana l’experiència didàctica de la utilització del canal creat per Rubén Lijó aplicat a l’assignatura Màquines Elèctriques per part del professor Horta durant el període COVID.

Enllaços relacionats