PoCat-LEKTRON del NanoSat és un dels equips guanyadors de la 4a edició del Fly Your Satellite! Programme de l’ESA

PoCat-LEKTRON, projecte liderat pel NanoSat Lab de la UPC, és una de les missions seleccionades en la quarta edició del Fly Your Satellite! programa.

Fly Your Satellite (FYS) un programa dissenyat i gestionat per l'Oficina d'Educació de l’Agència Espacial Europea (European Space Agency, ESA)  en estreta col·laboració amb universitats del sector espacial. L'objectiu Fly Your Satellite! programme és complementar l'educació acadèmica i inspirar, implicar i preparar millor els estudiants universitaris per a una incorporació més eficaç a les seves futures professions.

La quarta edició del selection workshop d’aquest programa va tenir lloc a l'ESA ESTEC als Països Baixos del 26 al 28 de febrer.  Hi van participar vuit equips finalistes i el projecte PoCat-LEKTRON van ser un dels escollits.

PoCat-LEKTRON ha estat desenvolupat durant els darrers 7 semestres a l'assignatura de Projecte Avançat d'Enginyeria (PAE) dels estudis de grau i màster de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) gràcies al suport de l'IEEE Geoscience and Remote Sensing Society. PoCat-LEKTRON és una missió de dos satèl·lits tipus PocketQube per al monitoratge d'interferències de radiofreqüència (RFI).PºCat-1 i PºCat-2 formaran una federació de satèl·lits per monitoritzar interferències de radiofreqüència (RFI). PºCat-1 buscarà RFI en sistemes globals de navegació per satèl·lit i bandes de radiometria de microones. PºCat-2 buscarà emissions espúries dels serveis 5G entre 24 i 25 GHz, a prop de la banda de 23.8 GHz utilitzada per mesurar el vapor d'aigua atmosfèric. Els altres projectes seleccionats són ALEASAT, University of British Columbia de Canadà, Da Vinci Satellite - Delft University of Technology, Països Baixos, i Red Pill - University of Padova, Itàlia.

L’equip de la PoCat-LEKTRON  el formen majoritàriament estudiants de l'ETSETB. Artur Cot, Marc Corretgé i Edgar Hernández estudiants del Grau en Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació (GRETST) ;  Júlia Alós, Roger Almirall, Arnau Dolz i Ștefan Podaru, del Màster Universitari en Enginyeria de Telecomunicació (MET) ; Vladimir Frunză, del Grau en Enginyeria Electrònica, Telecomunicació i de Teoria de la Informació; i Marc Camus i Oscar Pavón, del Grau en Física de l’ETSETB. Els professors que els avalen són Adriano Camps Carmona i Juan Ramos Castro

Més informació : ESA

Més informació: La Vanguardia