1a Olimpíada Matemàtica Femenina Catalana

Tindrà lloc el dia 20 gener 2024 a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC i s'adreça a noies de Batxillerat o ESO.

Atreveix-te a participar en la primera Olimpíada Matemàtica Femenina Catalana (OMCaF)

Si fas Batxillerat o ESO, anima’t a formar part d’aquestes jornades matemàtiques de descoberta, creixement i superació.
Podràs crear amistats, resoldre problemes, conèixer altres noies, i explorar l’apassionant món de les matemàtiques d’una manera diferent i col·laborativa.
Aquesta és la teva oportunitat per viure una experiència que canviarà la teva perspectiva matemàtica. Llença-t’hi!

Actualment, el nombre de noies en el camp de les matemàtiques ha disminuït de manera considerable i arreu s'estan promovent accions per tal de motivar-les i oferir acompanyament i preparació. Amb la voluntat que coneguin millor l’Olimpíada Matemàtica, i per tal d’oferir oportunitats per a classificar-se per a l'Olimpíada Matemàtica Europea de noies (EGMO, European Girls’ Mathematical Olympiad, des del 2012) es promou aquesta activitat, l'objectiu principal de la qual és animar les noies: a explorar l'apassionant món de les matemàtiques d'una manera diferent, a participar en proves de resolució de problemes, i a compartir l'experiència amb altres noies amb interès en les matemàtiques.

El dissabte 20 de gener serà una jornada per promoure la coneixença i la visibilització de l’interès de les noies en matemàtiques, que inclourà activitats lúdiques i la presentació de joves matemàtiques catalanes que vulguin compartir la seva experiència.

L’activitat de resolució de problemes es realitzarà al matí i a la tarda hi haurà activitats lúdiques i finalment, cap a les 19 h hi haurà la cloenda i repartiment de premis.

9:00  Arribada de les participants

9:30  Prova de resolució de problemes

13:00  Presentació joves matemàtiques catalanes

13:30  Dinar conversa amb matemàtiques catalanes

15:30 Matemàtiques amb paper.  Activitat lúdica col·laborativa a càrrec d’Eulàlia Tramuns.

16:45  Xocolatada

17:30  Joc sorpresa

19:30  Cloenda i lliurament de medalles

Inscriu-te per participar en la primera Olimpíada Femenina Catalana!  Formulari d'inscripcions obert (activitat gratuïta). Data límit: divendres 12 de gener

Tens dubtes i vols saber com anirà?
Connectat a la sessió informativa OMCaF, dimarts 9 gener,  19:00 h

Més informació al web OMCaF