Vés al contingut (premeu Retorn)

CAT15x. El futur és dels que evolucionen

El futur de la Formula Student a l'ETSEIB comença al mes de juny!

L'1 de juny vam rebre el nou prototip, el CAT 15x, que l'Equip BCN eMotorsport ha desenvolupat durant mesos, i amb el que competirà aquest estiu a la FormulaStudent. Ara és el moment de donar una empenta amb el crowdfunding, i de formar l'equip que participarà en la construcció del nou monoplaça la pròxima temporada.

El 15è monoplaça

Dijous 1 de juny, a la Sala d'Actes de l'ETSEIB, es va fer l'acte de presentació oficial del cotxe CAT15x, el nou monoplaça autònom elèctric del projecte FormulaStudent BCN eMotorsport 2023.

La benvinguda va estar a càrrec del Dr. Enric Fossas, director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona i d'Albert Aguasca, coordinador del projecte de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona.

Tot seguit els team leaders l'equip BCN eMotorsport de la temporada 2022/2023, Maria Garabatos, Adrià Guillamet i Oriol Pareras, van parlar del projecte, l'equip, i del nou monoplaça elèctric i autònom.

El representant territorial de l'Esport a Barcelona de la Generalitat de Catalunya, Josep March va fer una intervenció abans que la Dra. Montserrat Pardàs, vicerectora de Política Acadèmica de la Universitat Politècnica de Catalunya, dones per finalitzat l'acte.

La celebració per la presentació del 15è monoplaça va continuar amb una copa de cava a la plaça de l'enginy de l'ETSEIB.

Descobrint el CAT15x

Tot i que al desembre de 2022 es va fer una presentació tècnica on es mostrava el disseny del nou cotxe, uns mesos després hem pogut veure com el procés de fabricació ha finalitzat amb èxit. Alguns elements són optimitzacions de prototips anteriors, com la incorporació dels quatre motors (1 per roda) o el sistema autònom. També hi ha novetats com una nova bateria d'alt voltatge més estreta i optimitzada que millora la frenada regenerativa, la creació d'una llàntia pròpia de fibra de carboni, les noves camises de refrigeració pels motors, les primeres pinces de fre pròpies fetes de titani, l'optimització del laminat del monocasc...

Totes aquestes millores converteixen al CAT15x en el millor prototip elèctric espanyol del moment.

Competicions a l'estiu: Itàlia, Espanya i Alemanya

Tot l'esforç que l'equip ha fet fins ara cobra sentit a les competicions, on es posarà a prova el CAT15x davant dels prototips d'una gran quantitat d'equips de tot el món.

Aquest any, BCN eMotorsport, començarà la competició a Itàlia (Formula SAE) organitzada per l'ATA (Associazione Tecnica dell'Autoveicolo), seguidament l'equip tornarà a casa, a la FSS (Formula Student Spain) que organitza la STA (Societat Espanyola d'Enginyers d'Automoció), a Montmeló. Finalment, la temporada acabarà amb la competició reina a Alemanya amb la Formula Student Germany que organitza la Verein Deutscher Ingenieure (Associació d'Enginyers Alemanys).

• FS Italy – del 12 al 16 de juliol - Autodromo Riccardo Paletti. Varano de' Melegari.
  • FS Spain – del 5 al 12 d'agost - Circuit de Barcelona-Catalunya. Montmeló.
  • FS Germany – del 14 al 20 d'agost – Hockenheimring. Hockenheim (Alemanya)

Campanya de Micromecenatge

La Formula Student aquest any és un repte amb 3 escenaris diferents, als quals caldrà desplaçar-se i portar el monoplaça. Això implica una logística amb la qual tots nosaltres podem col·laborar, participant en la campanya de Crowdfunding que BCN eMotorsport acaba d'iniciar.

Forma part del millor equip de Formula Student elèctric de l'estat Espanyol

El projecte de la Formula Student a l'Escola segueix i ara toca formar l'equip que participarà la pròxima temporada. Si ets un estudiant apassionat per l'enginyeria i l'automoció, no t'ho pensis dues vegades i aplica. Viuràs de primera mà el disseny, fabricació i validació d'un cotxe de competicions elèctric i autònom, a l'avantguarda de la tecnologia i la innovació.

• Les inscripcions estan obertes fins al 25 de juny.
  • Per inscriure-us, envieu al correu de l'equip una carta de motivació, el vostre CV, l'expedient acadèmic i el formulari al correu que s’indica en el mateix document (formulari).
  • Si teniu qualsevol dubte, podeu escriure a .

Patrocini d'empreses i institucions

La col·laboració amb empreses i institucions és fonamental pel desenvolupament dels projectes, en els quals equips d'estudiants han de desenvolupar els vehicles.

Aquest projecte singular, fet a l'ETSEIB, és possible gràcies a la col·laboració de:

sponsors_CAT15x.png

Enhorabona, equip!