Emergència al Marroc i a Líbia

En resposta al terratrèmol al Marroc i a les inundacions a Líbia, diverses entitats i ONG especialitzades en l'atenció a situacions de crisi humanitària han habilitat canals per recollir aportacions solidàries

El Consell de Direcció de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) lamenta profundament la situació que està vivint el poble del Marroc després de patir un dels terratrèmols més devastadors de la seva història, i se suma a les mostres de condol per les nombroses víctimes que ha causat.

Volem manifestar la nostra solidaritat, i la de tota la UPC, amb el poble marroquí i amb la comunitat de la UPC i de Catalunya amb llaços familiars i d'amistat amb la zona afectada. Així mateix, oferim el nostre suport i ens posem a disposició per col·laborar perquè la ciutadania del Marroc i les seves universitats puguin recuperar-se al més aviat possible d’aquesta catàstrofe.

Recollim a continuació algunes de les crides que diverses entitats i ONG estan fent per recollir aportacions solidàries:

• Oxfam Intermón posa a disposició de la ciutadania el seu Fons d'Ajuda Humanitària, a través del qual dona resposta a les necessitats bàsiques de les víctimes del terratrèmol.
  • Creu Roja ha establert un canal per recollir aportacions econòmiques que es dedicaran a donar assistència als damnificats del Marroc.
  • Fons Català de Cooperació al Desenvolupament (FCCD) fa una crida a sumar-se a la campanya d’emergència per al procés de reconstrucció i de suport a la població damnificada pel terratrèmol.
  • Farmamundi Conjuntament amb la cooperació espanyola i la comunitat farmacèutica activa el protocol d'ajuda humanitària. Posa a la disposició de la ciutadania un canal per recollir aportacions econòmiques i també algunes indicacions sobre la recollida de medicaments.
  • Medicos del mundo estan en contacte amb associacions i actors humanitaris a Marroc, i posen a disposició de la ciutadania un canal per rebre aportacions.
  • Medicusmundi treballa estretament amb la societat civil marroquina i recolzant el sistema sanitari.
  • Educo, a través de l'aliança Childfund, també posa a disposició un canal per rebre aportacions econòmiques.
  • Alianza por la solidaridad fa més de 20 anys que treballa sobre el terreny i en una primera fase es focalitzarà en proporcionar subministraments mèdics, aliments i aigua potable, i allotjament temporal, així com suport psicològic.
  • Moviment per la Pau està treballant amb el seu equip a Marroc, conjuntament amb les autoritats locals i organitzacions socials per analitzar l'emergència i proporcionar ajuda humanitària.
  • UNICEF fa una crida per dotar el seu fons d'emergències, per tal d'atendre nens i nenes i les seves famílies, afectats pel terratrèmol.
  • Metges Sense Fronteres recull donatius a través del seu Fons d'Emergències.

Poc després d'aquesta catàstrofe, les inundacions provocades pel cicló Daniel a la zona sud-est de Líbia han provocat una nova situació d'emergència humanitària de gran magnitud en un altre país de la riba mediterrània. No hi ha tantes crides per a la col·laboració ciutadana pel fet que la presència d'entitats catalanes a terreny és molt menor que en el cas del Marroc, per la qual cosa el gruix de l'ajut es canalitza a través de la cooperació governamental i d'organismes internacionals. Tanmateix, hi ha diverses ONG treballant a la zona afectada i cobrint les necessitats bàsiques de la població afectada a través dels seus fons d'emergència, als que es poden fer donacions. És el cas, per exemple, de Metges Sense Fronteres o d'Oxfam Intermón.