Vés al contingut (premeu Retorn)

L'estudiantat de l'ETSEIB de la UPC triomfa a la marató de l'enginyeria Engihack

Estudiants de l'Escola presenten solucions innovadores que guanyen el primer, segon i tercer premi.

El 1r premi va ser per "Renergy", un equip format per estudiants de l'ETSEIB de la UPC i l'ETSE de la Universitat Rovira i Virgili.

• La marató de l'enginyeria que es va celebrar el dissabte passat en el Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, en el marc del 160è aniversari de l'Associació d'Enginyers Industrials de Catalunya, va premiar amb 3.000 € el projecte d'una boia que aprofita la força de les ones per generar energia i cobrir les necessitats d'embarcacions petites i mitjanes.
  • Aquest projecte, de l'equip "Renergy" amb estudiants de l'Escola Tècnica Superior de la Universitat Rovira i Virgili i de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya, va ser considerat pel jurat el "més creatiu, original, aplicable i amb una bona visió global, escalable i amb més detall tecnològic", dels 19 que es van presentar en la competició.

El 2n premi va ser pel projecte de Techsynergy amb membres de l'IQS Barcelona i de l'ETSEIB.

• Un projecte per "Fer front a l'emergència climàtica: nenúfars i sostres retràctils vegetals". El segon premi de l'Engihack va ser per a una creativa solució per reduir la sequera a través d'un sistema que minimitza l'evaporació de l'aigua dels pantans.
  • El projecte de l'equip Techsynergy, format per un estudiant de l'ETSEIB i alguns alumni graduats a l'Escola, consisteix en uns nenúfars que s'encarreguen de fer ombra a l'aigua, alhora que fan recircular l'aigua més profunda (que està més fresca) per refredar la de la superfície.

El 3r premi de l'Engihack també va ser per estudiants de l'ETSEIB.

• L'equip "Can t'implora", format per estudiants de l'ETSEIB, es va endur el tercer premi amb un projecte de sostre retràctil vegetal per fer ombra i refrescar els carrers de les ciutats. La solució consisteix en un mecanisme que permet tapar i reduir la calor de l'asfalt de les calçades, fent més ombres, i al ser retràctil té un manteniment fàcil i es pot retirar a l'hivern o a la nit. "Sembla mentida que no s'hagi inventat fins ara", va recollir l'acte del jurat.
  • Prop d'un centenar d'estudiants d'enginyeria van participar en l'Engihack organitzada per Enginyers Industrials de Catalunya (Associació i Col·legi).

Tot sobre l'Engihack a Fulls d'Enginyeria:

engihack_02.png