El GRIC-UPC lidera el desenvolupament d'un joc educatiu que contribueix a l’estalvi energètic dels habitatges

El Grup de Recerca i Innovació a la Construcció-GRIC de la Universitat Politècnica de Catalunya-Barcelona Tech lidera el projecte europeu EnerGAware, (Energy Game for Awareness of energy efficiency in social housing communities) finançat per la Unió Europea dins el programa H2020 i dotat amb 1.96 milions d’euros. El projecte, coordinat pel professor Miquel Casals del Departament d’Enginyeria de Projectes i de la Construcció a l’Escola Tècnica Superiors d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa, té per objectiu disminuir el consum d’energia, i per tant les emissions de gasos d’efecte hivernacle dels habitatges socials objecte del pilot, incrementant el compromís dels llogaters amb l’eficiència energètica i proporcionant-los coneixement específic en aquest àmbit. A més el projecte pretén augmentar el grau de penetració de les IT en uns grups socials que, per situació familiar o per edat, de moment s’estan quedant fora dels avenços tecnològics més quotidians.

El joc facilitarà la identificació del potencial d’estalvi energètic relacionat amb els canvis en el comportament dels usuaris i amb la implementació de diferents mesures d’estalvi energètic. Els usuaris aprendran a trobar l’equilibri entre el consum energètic, les condicions de confort i el cost econòmic de les seves accions. La interacció del joc amb les xarxes socials fomentarà la creació de comunitats virtuals que competiran entre ells i compartiran consells sobre estalvi energètic i dades relacionades amb el seu progrés en l’estalvi energètic de casa seva i en el joc. El joc es testejarà en una cinquantena habitatges socials ubicats a Plymouth (Anglaterra), que seran monitoritzats energèticament per comprovar  l’estalvi aconseguit.

Universitats participants en el projecte

El projecte es du a terme conjuntament amb la University of Plymouth (Anglaterra), FremenCorp (França), Devon & Cornwall Housing (Anglaterra) i EDF Energy R&D UK (Anglaterra).  També hi participen l’Instituto Superior de Engenharia do Porto (Portugal) i ADVANTIC Sistemas y Servicios (Estat Espanyol).

Segueix el projecte

Podeu seguir els avenços del projecte a través de Twitter, Facebook, Linkedin i Google+.

També us podeu subscriure a la newsletter del projecte a través de la pàgina web.