Josep Valldeperas rep la medalla de Plata de la Society of Dyers and Colourists (SDC) de Gran Bretanya

Valldeperas, que va dirigir l'INTEXTER durant 13 anys, és Fellow Member i Chartered Colourist des de l'any 1980, per les seves "aportacions globals a la industria de la coloració tèxtil i al ensenyament"

La Society of Dyers and Colourists (SDC) de Gran Bretanya ha distingit recentment Josep Valldeperas amb la seva medalla de Plata per les seves "aportacions globals a la industria de la coloració al tèxtil i a l'ensenyament".

El Professor Valldeperas va néixer a Terrassa fa 66 anys. Va cursar Enginyeria Industrial a la ETSEIAT, i l'any 1970 es va incorporar com a professor adjunt a la mateixa escola, assolint el Grau de Doctor Enginyer l'any 1973.

Arran la seva trajectòria va guanyar la càtedra del Departament d'Enginyeria Tèxtil i Paperera. També va ser Professor Visitant i Convidat de les Universitats de Puebla a Mèxic i de Sao Paulo a Brasil, i és professor Emèrit de la titulació de Tècnic Superior d'Ennobliment Tèxtil de Buenos Aires, a l'Argentina.

L'any 1972 va iniciar la seva col·laboració de recerca a l'INTEXTER, i va formar part del seu equip directiu durant 20 anys, 13 dels quals com a Director.

Les seves investigacions s'han centrat en el camp del color tèxtil. Ha publicat més de 300 articles en revistes tècniques i científiques de tot el món i ha participat durant 40 anys en la majoria de Congressos i Seminaris de química tèxtil d'Europa i Amèrica.  La seva darrera participació en recerca s'ha desenvolupat al Grup POLQUITEX de la UPC.

Ha participat i liderat diversos projectes de recerca europeus, dins del programes SPRINT, FORCE, CRAFT, COMETT, THERMIE i LIFE, i ha co-dirigit una dotzena de Tesis Doctorals tan a la UPC com a diversos països sud-americans.

Des del any 1972 col·labora en el camp de la normalització del color tèxtil i la seva qualitat. Actualment és el President del Comitè tècnic de normalització 40, Tèxtils, d'AENOR, i del seu Subcomité 1, Solideses i Mesura del Color.

Ha format part de la delegació espanyola a la ISO/TC38/SC1 (Tèxtils Colorejats i Colorants) des de 1974 del qual és, actualment, el membre mes antic. L'any 2004, va organitzar a Terrassa la Reunió Plenària de la ISO, que es celebra cada 3 anys, a la que van participar 14 països d'Europa, Amèrica i Àsia. També es membre del Grup Europeu de Solideses (ECE) i representant d'Espanya al CEN TC248 Normalització Tèxtil.

Més informació http://www.sdc.org.uk/