Estudiantes del Grado en Ingeniería de Tecnología y Diseño Textil participan en una formación en smart textiles en la Escuela Sueca de Textiles de la Universidad de Boras

La semana del 13 al 17 de noviembre de 2023, estudiantado del Grado en Ingeniería de Tecnología y Diseño Textil de la Escuela Superior de Ingenierías Industrial, Aeroespacial y Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la UPC acompañados por las profesoras de la sección de 'Ingeniería Textil Heura Ventura y Helena Oliver Ortega participaron en un curso intensivo en el marco del Proyecto Hacktex. . El curso reunió a estudiantes de las 4 universidades participantes: la Universidad Técnica Gheorghe Asachi de Iași (TUIASI), de Rumania, la Universidad West Attica de Grecia, la Escuela Sueca de Textiles de la Universidad de Borås, además de los estudiantes de la UPC.

Antes del curso intensivo, todos los alumnos tenían acceso a los materiales de formación virtual sobre textiles inteligentes (MOOC) y a la guía virtual de emprendeduría centrada en smart textiles.

El programa, desenvolupat prèviament pel consorci Hacktex, va comptar amb diverses activitats i reptes dinàmics que van barrejar estudiants de totes les universitats. Els alumnes es van dividir en equips i es van encarregar de conceptualitzar productes tèxtils intel·ligents, considerant les seves matèries primeres i tecnologies específiques, així com qüestions relacionades amb la sostenibilitat del producte. També van identificar les especificitats dels principals passos per desenvolupar un model de negoci per als seus respectius productes. Es van presentar i discutir les idees generades pels equips. Altres activitats van incloure una visita a una empresa tèxtil de Borås, la participació a l'esdeveniment Borås Textile Days i una visita al museu tèxtil de la Universitat.

El Projecte Hactkex, és un projecte Europeu coordinat en UPC per Mònica Ardanuy i Heura Ventura, Té com a objectiu desenvolupar eines pedagògiques innovadores per millorar les competències dels estudiants d'enginyeria d'educació superior en relació a la innovació i, en particular, en l'àmbit dels tèxtils intel·ligents. Està co-finançat pel programa ERASMUS+ de la Comissió Europea en el marco de la convocatòria de Cooperació en educació superior. El coordinador de tot el projecte és la Universitat Tècnica Gheorghe Asachi de Iasi (TUIASI), de Romania i compta amb al participació de la  Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), AEI Tèxtils, el clúster català de Materials Tèxtils Avançats, ambdós de Terrassa; la Universitat de West Attica (UNIWA) i Creative, Thinking and Development (CRE.THI.DEV) de Grècia, el Centro italiano per l’Apprendimento Permanente (CIAPE) en Italià, la Universitat de Borås en Suècia i Titera, en Eslovènia.

En aquest link es pot trobar més informació de les activitats realitzades pels estudiants.