11 projectes Nexus24 presentats

La crida 2016 de Nexus24 s'ha tancat amb la xifra de 2 projectes presentats a la modalitat d'unitat i 9 projectes en la modalitat oberta

La participació ha estat molt alta, amb 11 projectes presentats, 1421 "M'agrades" i 125 "M'hi vull implicar"

La crida 2016 a projectes col·laboratius de Nexus24 ha finalitzat amb la proposta d'11 idees de projecte. Durant la Sessió Final de Projectes del proper dia 26 d'abril es coneixeran els 6 projectes seleccionats que passaran a la fase d'impuls del Programa Nexus24.

Moltes gràcies a totes les persones que heu presentat o heu donat suport a alguna d'aquistes idees!!

Els projectes oberts o tranversals han estat:

• Patrocini i mecenatge a la Universitat: ens preparem per posar fil a l'agulla

Explorar les diferents modalitats de la captació de recursos vinculades al patrocini, el finançament col.lectiu ("crowdfunding") i el mecenatge a la Universitat

• REUTILITZA'M - Un PoC +

Crear una borsa virtual d’intercanvi de material d’oficina reutilitzable entre dos unitats, per tal de satisfer-ne la necessitat del primer, amb la disponibilitat d’estoc del segon

• #MKm0 Mobilitat Km0

La Mobilitat Km0, #MKm0 d’ara en endavant, esdevé una nova oportunitat per conèixer maneres diferents de treballar i adquirir nous coneixements afavorint la innovació en el lloc de treball, la flexibilitat i l’intercanvi de coneixements, entre persones d'una mateixa unitat, d'un mateix àmbit, o de diferents unitats o àmbits.

• Hort Ecològic UPC

La nostra idea es la " Implementació d'un o varis espais naturals, anomenats "Hort Ecològic a la UPC". Uns espais a on compartir experiències, fer salut, crear xarxa, i aumentar les relacions entre les persones d'una mateixa comunitat.

• APP Posa't a prova! Aprenentatge col·laboratiu per l'estudiantat

Dissenyar una APP (aplicació mòbil) per a que estudiants comparteixin coneixement i reforcin els seus vincles entre ells i amb la UPC.

• LANDING AT THE UPC: Are you an international doctoral student ? A la UPC t'ho posem fàcil!

L’objectiu d’aquest projecte és millorar l’acollida i seguiment dels estudiants internacionals de doctorat UPC en els diferents àmbits que afecten a la seva estada: informació acadèmica, de tràmits legals per a la seva estada i la dels seus familiars, aproximació cultural, idiomes, familiarització amb l’entorn més immediat, eines i informació de suport a la recerca, etc.

• CampusLab

Amb la iniciativa CampusLab volem oferir als estudiants projectes finals reglats on col.laborant amb empreses puguin fer servir els nostres Campus i les seves infraestructures per a assajar i posar en pràctica noves idees, serveis o productes.

• Learning Analytics UPC

Analitzar els diferents sistemes d'informació i les dades que te la UPC relatives a l'estudiant. No sols informació acadèmica si no tota aquella informació relacionada amb al seu comportament dins de la institució (biblioteques, activitats socials, esportives, ...), de manera que la universitat disposi de dades per desenvolupar un sistema de 'Big Data' aplicat al'Learning Analytics'.

• TT+ Teletreball present i futur

Aquest projecte Nexus24 vol donar un punt de vista personal del teletreball a la UPC per contribuir a explicar com es viu i ajudar a les persones que el volen sol·licitar o ja l'estan realitzant, mitjançant una guia de bones pràctiques. També pretén posar en contacte a les persones que teletreballen perquè puguin compartir les experiències relacionades amb el teletreball.

I els projectes d'unitat han estat aquests:

• +PROM! Suma't a la promoció

Aconseguir que a la UTG del Campus de Vilanova i la Geltrú la promoció sigui una activitat compartida per tots els membres de la comunitat universitària per tal d’incrementar les accions de promoció i donar valor de marca al Campus a tots els nivells: estudis, recerca i transferència de tecnològica.

• Aflorem i compartim la innovació docent de la UPC

Volem captar, posar en valor i compartir experiències innovadores en docència a la UPC que ha d’aportar beneficis diversos: aproximar la bona docència que es fa a la UPC a tota la comunitat i al públic en general / fer gestió del coneixement, la innovació, la millora en docència.

La descripció extesa d'aquests projectes es pot consultar aquí