El Projecte WINTEX avança amb la seva segona reunió de seguiment coordinada per UPC-INTEXTER

El  22 de juliol es va dur a terme la segona reunió de seguiment del projecte WINTEX, " Weaving innovation among academia and industry in the Tunisian textile sector ", coordinat per la professora Monica Ardanuy de l’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial de la UPC (INTEXTER). Aquesta vegada la reunió es va realitzar per via telemàtica per poder seguir endavant amb totes les activitats programades.

L'objectiu del projecte és establir col·laboracions entre les diferents organitzacions europees i les presents a Tunísia, creant una xarxa col·laborativa que beneficiï la indústria tèxtil dels països representats en el consorci.

Durant la reunió de seguiment, els socis van discutir els diferents progressos del projecte en aquest primer semestre, així com la priorització per al següent període. La reunió també va permetre revisar l'impacte de la pandèmia en diferents activitats i planificar possibles contingències.

Durant el primer semestre s'ha dut a terme un conjunt d'activitats preparatòries enfocades a la preparació d'un reportatge sobre l'estat actual del sector tèxtil a Tunísia que servirà per dinamitzar les taules rodones que se celebraran en els pròxims mesos. Els socis de Tunísia van presentar l’esborrany del projecte incloent diferents anàlisis sectorials.  Aquest estudi permetrà validar les necessitats de la futura compra d'equips  en cadascun dels diferents centres tunisians.

Els socis europeus han treballat en la compilació de bones pràctiques i exemples de projectes reeixits amb els quals construir sinergies. Així mateix, durant aquest període, també s'han posat en marxa el web del projecte perfils de xarxes socials (Facebook, LinkedIn i Twitter),els materials de comunicació i el primer butlletí semestral del projecte, disponible a la web.

La propera reunió de seguiment dels socis del projecte WINTEX està programada per al novembre.

El projecte WINTEX està cofinançat per la Comissió Europea a través del programa ERASMUS + de la línia de formació a institucions d'educació superior amb conveni de subvenció 610373-EPP-1-2019-1-EN-EPPKA2-CBHE-JP.

El projecte va començar oficialment el 15 de gener i té una durada de 3 anys i té un pressupost total de 999.998 €.

El coordinador del projecte és la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i també participa com a soci de l ' AEI Toxtils,el Clúster català de tèxtils tècnics, establert també a terrassa. Cinc socis completen la part europea del Consorci: la Universitat de West Attica (uniwa) i cre. Thi. DEV a Grècia, ciape a Itàlia, la Universitat d'iaşi a Romania i cedecs a França.  El Consorci es completa amb sis organitzacions tunisians: tres universitats (la Universitat de Sfax,la Universitat de Monastir i l' Institut Superior d' estudis tecnològics de Ksar Hellal-Iset)); un cúmul (MFC-péle); (Associació tunisiana d'investigadors tèxtils-atctex)i un centre tecnològic (crns).   ) i un centro tecnològic (CRNS).

El projecte WINTEX té com a prioritat omplir el buit que existeix actualment en l'àmbit dels serveis al sector tèxtil especialitzat establint tres centres d'innovació tèxtil en les universitats participants a Tunísia. Aquests centres esdevindran un referent en el desenvolupament d'innovacions en el sector tèxtil i en l'auge de l'emprenedoria.

Per a més informació:

Dr. Monica ardanuy