Formació a professors de Tunísia en el marc del Projecte WINTEX

Durant les dues primeres setmanes de setembre de 2021, s’ha organitzat una formació específica per a professors Tunisians d’Enginyeria i Disseny Tèxtil en el marc del projecte europeu WINTEX “Weaving innovation among academia and industry in the Tunisian textile sector”, coordinat per la professora Mònica Ardanuy, de la Secció d’Enginyeria Tèxtil.

El projecte WINTEX està cofinançat per la Unió Europea a través del programa ERASMUS+ en la línia de formació a Instituciones d’educació superior.

Durant la primera setmana es va comptar amb la visita de la professora Luminita Ciobanu, de la Gheorghe Asachi" Technical University of Iasi, de Romania. El contingut impartit tractava dels darrers avenços i actualitzacions sobre diversos processos de la cadena de valor tèxtil. Concretament, es van exposar les darreres tendències en teixits, materials tèxtils compostos, tèxtils de protecció, producció de teixits no trenats i trenats i tèxtils intel·ligents. També va comptar amb el suport de la Prof. Heura Ventura de la UPC.

La segona setmana es va centrar en les oportunitats i els reptes del sector tèxtil i va ser impartida per formadors de CIAPE (una institució membres del consorci d’Itàlia) en col.laboració amb AEI Tèxtils, el clúster del tèxtils tècnics de Catalunya. En aquest cas, els temes més rellevants que van sorgir durant les sessions van ser la sostenibilitat del sector, les oportunitats de mercat i la competitivitat del sector en un món globalitzat.

El projecte WINTEX té com a prioritat omplir el buit que hi ha actualment a l'àrea de serveis a el sector de tèxtils especialitzats mitjançant l'establiment de tres centres d'innovació tèxtil a les universitats participants de Tunísia. Aquests centres es convertiran en una peça clau en el desenvolupament d'innovacions de el sector tèxtil i l'auge de l'emprenedoria.

Per a més informació sobre el projecte WINTEX: https://wintexproject.eu