L'Intexter de la UPC, Premi Disseny per al Reciclatge de la Generalitat de Catalunya

L'institut d'Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial (Intexter) ha elaborat una tapisseria 100 per cent reciclable substituint l'espuma de poliuretà per un nou teixit de poliester. El lliurament dels premis de la segona edició del Premi del Disseny per al Reciclatge es van atorgar el passat dimecres, 12 de març, en un acte presidit pel conseller de Medi Ambient, Ramon Espadaler.

La Conselleria de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya ha atorgat el Premi Disseny per al Reciclatge, en la categoria d'institucions, a l'Institut d'Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial (Intexter) de Terrassa de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per un projecte que desenvolupa teixits que incorporen un 90 per cent de fibres tèxtils reciclades i que és 100 per cent reciclable.

Una de les aplicacions d'aquests nous teixits són la fabricació de tapisseria i material de farciment per a la indústria de l'automòbil i transport públic. D'aquesta manera s'elimina l'escuma de poliuretà, altament contaminant i tòxica, com a material de farciment que és utilitzat actualment en la confecció de les tapisseries.

El lliurament dels premis de la segona edició del Premi del Disseny per al Reciclatge va ser el passat dimecres, 12 de març, en un acte presidit pel conseller de Medi Ambient, Ramon Espadaler. L'objectiu d'aquest premi és reconèixer els productes i projectes presentats per empreses, estudiants, professionals i institucions que en el seu disseny integren criteris de reciclatge i/o reciclabilitat.