Presentació del resultats del projecte WINTEX en Sfax, Tunisia

La Professora Heura Ventura, investigadora del grup de recerca TECTEX de l’INTEXTER, va presentar el passat 24 de gener de 2023 al Centre de Recerca en Numérica d’Sfax (Tunisia) els principals resultats del projecte WINTEX (Weaving innovation among academia and industry in the Tunisian textile sector). La presentació es va realitzar en el marc de la Conferencia Final del mateix projecte, a la que van assistir tant els diferents participants del projecte com empresaris del sector tèxtil i investigadors de centres de recerca de Tunisia.

El projecte WINTEX és un projecte finançat pel programa ERASMUS+ dins de l’acció Capacity Building in Higher Education que es va iniciar el passat 2020 i té finalització l’agost d’aquest any 2023. El projecte està coordinat per la UPC, per la professora Mònica Ardanuy del grup TECTEX, i hi participen diferents partners europeus: AEI tèxtils (Espanya), CEDECS (França), CIAPE (Itàlia), la Universitat de West Attica (UNIWA) i CRE.THI.DEV (Grècia), Gheorghe Asachi Technical University of Iaşi (TUASI) (Romania); i diferents partners tunisians: Institut Supérieur des Études Technologiques de Ksar-Hellal (ISET), Tunisian Association for Textile Researchers (ATCTex), Centre de Recherche en Numérique de Sfax (CRNS), Institut Supérieur des Métiers de la Mode de Monastir (ISMMM) i la Universitat de Sfax. El projecte té com a objectiu establir col.laboracions i promocionar les sinergies entre els centres de recerca tèxtils i la indústria a Tunisia.

Durant aquesta conferència es varen presentar els tres centres de recerca en Enginyeria Textil que s’han creat en el marc del projecte WINTEX a les universitats de USFax, ISET i ISEMM. També es va presentar el llançament de la plataforma de col·laboració WINTEX Textile community (https://textilecommunity.wintexproject.eu/) que permetrà incentivar i mantenir la col·laboració entre els membres de la acadèmia, dels clústers i associacions i de la indústria tèxtil de Tunísia i dels països europeus participants en el consorci.