Reunió del consorci ADDTEX a Atenes: Noves activitats en les que participaran els professors i estudiants d’Enginyeria Textil

Els socis del projecte ADDTEX es van tornar a reunir a Atenes els dies 30 i 31 de gener de 2024. La trobada va començar amb la presentació de la Smart, Digital and Green Skills Academy

desenvolupada en el marc del projecte I que consisteix en els currículums, mòduls de formació i recursos educatius relacionats amb la innovació en materials tèxtils avançats i centrats en les transicions ecològiques, intel·ligents i digitals. Aquesta plataforma, desenvolupada per IDEAM, i en la que els professors de la UPC Heura Ventura, Helena Oliver-Ortega i Mònica Ardanuy han desenvolupat materials relatius a la transició verda, estarà totalment activa des de març de 2024. Serà d’accés lliure i es podran inscriure als cursos enginyers i professionals tèxtils així com tècnics i directius i mentors.

La trobada va continuar amb les presentacions  TITERA de l'escola d'estiu, que s'organitzarà a Prato durant la primera setmana de juliol de 2024 i s'adreçarà als estudiants universitaris de PIN, UB, UPC and TUS . Pel que fa als participants d’UPC, està previst que participin estudiants del Màster Universitari en Disseny i Tecnologia Textils de l’ESEIAAT. L'escola d'estiu implicarà els estudiants en el desenvolupament de solucions i prototips per resoldre reptes relacionats amb les transicions ecològica, intel·ligent i digital. Conferències, treballs en grup, visites d'empreses i sessions de prototipatge seran l'eix del programa.

La jornada va acabar amb una visió general de l'estat de l'art de les diferents activitats transversals: comunicació i difusió, presentades pel CIAPE; qualitat, presentat per Cre.Thi.Dev., i aspectes de gestió presentats per AEI Textils.

El segon dia va començar amb una visió general del paquet de treball relatiu a la promoció de la col·laboració entre acadèmia i industria mitjançant l'establiment d'HUBS dins dels clústers i l’ organització de Hackathons que implicarà estudiants i empreses. Aquesta activitat estarà coordinada per CITEVE i per part de la UPC s’espera que hi participin els estudiants del Grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Textil de l’ESEIAAT.

El projecte AddTex avança amb èxit i el programa dels propers mesos estarà ple d'activitats en les que participaran no només els professors sinó els estudiants d’enginyeria Textil de la UPC.