Segona reunió del projecte Europeu FOSTEX liderat per una investigadora de l’INTEXTER

Els socis del projecte FOSTEX es van reunir del 10 al 12 de juliol a les instal·lacions del soci romanès INCDTP, a Bucarest.

El projecte FOSTEX està coordinat per la professora Mònica Ardanuy de la secció d’Enginyeria Tèxtil de l’ESEIAAT i investigadora de l’INTEXTER, està cofinançat per la Comissió Europea mitjançant el programa ERASMUS +. El projecte va començar oficialment el passat 15 de gener de 2019 i té una durada prevista de 3 anys i un pressupost de 999.901 €.

A més de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), compta amb la participació com a soci de l'AEI TÈXTILS, el clúster català de tèxtils tècnics, també establert a Terrassa. Cinc socis completen la part europea del consorci: la Universitat de West Attica (UNIWA) i CRE.THI.DEV a Grècia, Materials Connexion i CIAPE a Itàlia, i finalment el centre d'investigació INCDTP de Romania. El consorci es completa amb sis organitzacions de països tercers de Jordània (la universitat de ciència i tecnologia jordana, la universitat aplicada d'Al-Balqa i la cambra de comerç de Amman) i el Marroc (ESITH, Universitat Hassan II i AMITH, la major associació de tèxtils al Marroc, totes elles situades a Casablanca).

El projecte FOSTEX té com a prioritat omplir el buit que hi ha actualment a l'àrea de serveis al sector de tèxtils especialitzats mitjançant l'establiment de quatre centres de suport als tèxtils avançats a les universitats participants del Marroc i Jordània. Aquests centres es convertiran en una peça clau en el desenvolupament d'innovacions del sector tèxtil i l'auge de l'emprenedoria.

L'objectiu del projecte és establir col·laboracions entre les diferents organitzacions europees i les presents a Jordània i el Marroc, creant una xarxa de col·laboració per millorar la indústria tèxtil dels països representats en el consorci.

La reunió va començar dimecres 10 amb una revisió dels resultats obtinguts des de l'inici del projecte, incloent els materials de difusió (pàgina web, logotip, etc.) i els primers resultats de l'estudi i l'estat de l'art realitzats a Jordània i el Marroc.

L'objectiu d'aquest estudi és avaluar la importància del sector dels tèxtils avançats en les economies del Marroc i Jordània i la col·laboració entre universitats i empreses del sector tèxtil; avaluar les necessitats de formació dels experts en centres tèxtils avançats a Jordània i el Marroc; avaluar l'enfocament pedagògic preferit pels experts dels centres tèxtils avançats i identificar les millors pràctiques de la UE i els casos d'èxit que es transferiran als països destinataris incloent altres projectes finançats relacionats amb el desenvolupament de capacitats en altres sectors.

JUST, soci de Jordània, va presentar la metodologia desenvolupada: un enfocament metodològic i les eines que els socis faran servir per dur a terme les activitats de l'estudi. L'estudi constarà de 3 components: Recerca documental; Recerca de camp mitjançant entrevistes i Investigació de camp a través de focus grups.

En el segon dia de reunió, els socis van debatre sobre les properes activitats que es duran a terme, incloent la realització d'informes nacionals i l'avaluació entre països que contribuirà a la definició del programa de desenvolupament de capacitats que es realitzarà en les properes etapes del projecte. Els socis també van acordar les dates per a la propera reunió al novembre de 2019 a Casablanca, el Marroc i la presentació del projecte a la Conferència ITMC 2019. CRE.THI.DEV també va presentar el pla de qualitat i l'avaluació de qualitat de la reunió de llançament i del primer semestre del projecte.

Seguidament es va realitzar amb una visita als laboratoris de INCDTP.

Finalment, durant el tercer dia es va realitzar una reunió entre els membres del consorci del Marroc i Jordània juntament amb representants del INCDTP amb l'objectiu d'acabar de preparar els informes nacionals de la situació de la indústria en aquests països.

Imatge de Membres del consorci del projecte FOSTEX visitant els laboratoris del INCDTP

Més informació:

Mònica Ardanuy