Tercera reunió del projecte WINTEX

Els dies 11 i 12 de novembre va tenir lloc la tercera reunió de projecte WINTEX, en format virtual.

L’objectiu de WINTEX és establir col·laboracions entre les diferents organitzacions europees i les presents a Tunísia, creant una xarxa de col·laboració que beneficiï la indústria tèxtil dels països representats en el consorci del projecte.

Durant la reunió, els socis van revisar l’estat general del projecte, la planificació per al següent semestre i les diferents opcions de mitigació per poder avançar malgrat l’actual situació ocasionada per la COVID-19. Els temes clau revisats van ser l’informe nacional del sector tèxtil a Tunísia, que aviat es publicarà a la pàgina web del projecte i les bones pràctiques seleccionades des d’Europa.

El segon aspecte clau de la reunió va ser la revisió dels equips i infraestructures potencials que els socis tunisians adquiriran en la propera etapa del projecte i el procés de licitació que es llançarà l’any vinent.

Es van presentar també altres aspectes del projecte, com l’actualització de la pàgina web i el llançament del butlletí semestral del projecte, disponible a la pàgina web.

La següent reunió de seguiment de WINTEX està prevista per a la propera primavera.

El projecte WINTEX està cofinançat por la Comissió Europea mitjançant el programa ERASMUS+ en la línia de formació a institucions d’educació superior amb l’acord de subvenció 610373-EPP-1-2019-1-ES-EPPKA2-CBHE-JP. El projecte va començar oficialment el 15 de gener i té una durada de 3 anys i un pressupost total de 999.998 €.

El coordinador del projecte és la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i compta amb la participació com a soci de l’AEI Tèxtils, el clúster català de tèxtils tècnics, també establert a Terrassa. Cinc socis completen la part europea del consorci: la Universitat de West Attica (UNIWA) i CRE.THI.DEV de Grècia, CIAPE a Itàlia, la Universidad de Iaşi de Romania i CEDECS a França. El consorci es completa amb sis organitzacions de Tunísia:  tres universitats (la Universidad d’Sfax, la Universidad de Monastir i l’Insitut Superior d’Estudis Tecnològics de Ksar Hellal-ISET); un clúster (MFC-Pôle); una associació (Associació Tunisiana d’Investigadores Tèxtils -ATCTex) i un centre tecnològic (CRNS).

El projecte WINTEX té com a prioritat omplir el buit que hi ha actualment en l’àrea de serveis al sector dels tèxtils especialitzats mitjançant la instauració de tres centres d’innovació tèxtils a les universitats participants de Tunísia. Aquests centres es convertiran en una peça clau en el desenvolupament d’innovacions del sector tèxtil i, alhora, suposarà un auge per l’emprenedoria.