Jornades pels Caps de 1r nivell UPC. Sessió zero

“Reflexions entorn el model de prestació del servei universitari a la UPC”

Quan?

16/12/2021 de 13:30 a 17:30 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Edifici Vèrtex Campus Nord

iCal

El Rol de la Universitat en temps de canvi: Reptes i Tendències del Context i el seu Impacte a la prestació de serveis públics

Vivim una època de grans reptes globals, que no per coneguts deixaran d'estar presents. Recollit als ODS tenim un mandat específic i transversal que ha d'incorporar-se necessàriament a la prestació dels serveis públics. Entendre i respondre a un món interconnectat i interdependentimplica un canvi global substancial.

A més a més, l'administració pública travessa moments de grans canvis. Temes com l’administració digital i les noves formes de prestació de serveis al ciutadà, suposen un gran impacte en el redisseny de processos, disseny dels perfils professionals i les competències per a les persones presents i de nova incorporació. L'ús de les dades i la IA estan també irrompent amb força, modificant la concepció tradicional de servei i relació amb el ciutadà.

El relleu generacional dels propers anys demana una planificació de les plantilles a mig termini. La necessitat de captar talent amb perfils professionals que ara quasi no podem imaginar, fa de la selecció de personal un àrea estratègica. Alhora, les dinàmiques de mobilitat, promoció, teletreball i en general les condicions laborals, són cabdals en un context que evoluciona molt més ràpidament del que ho ha fet mai.

Les noves formes d'organització en xarxa i de governança pública, així com les eines col·laboratives, requeriran transformar les cultures organitzatives que s’enfoquen en compartiments estancs i segueixen velles dinàmiques de fragmentació. Cal també adaptar els sistemes de lideratge per conduir aquesta transició.

La pandèmia ha obert nous reptes i oportunitats i el futur ja no serà igual. Cal evidenciar què ha arribat per romandre i què no. Aquest últim any ha aportat experiències i reflexions per imaginar una institució renascuda a partir d'allò viscut, tan pel que fa a la forma en que impartim la docència, enfoquem la recerca al servei de la societat, utilitzem els espais, el temps, les persones i equips humans, la tecnologia i el conjunt de recursos disponibles per complir el nostre rol social.

Primera part

13.30 - 14.20 Pica-Pica (Jardins Edifici Vèrtex)

Benvinguda. Daniel Crespo, Rector UPC.

Segona part

14.30 - 15.45 Taula Rodona (Sala d'Actes, S1, Edifici Vèrtex)

Obertura. Xavier Masó, Gerent.

“Els reptes emergents i el seu impacte als models de prestació de serveis a la gestió pública”.

Ismael Peña-Lopez. Director de l’Escola d’Administració Pública. Ex-Director General de Participació Ciutadana de la Generalitat de Catalunya.

“Una Visió per a la UPC”.
Lourdes Reig. Vicerectora de Política Internacional UPC.
Xavier Tort. Director del Departament d’Estadística i Investigació Operativa.

Modera. Ariadna Llorens, Directora de l’ICE de la UPC.

Tercera part

16.00 - 17.30 Espai Participatiu Caps UPC (Aula 217 S2, Edifici Vèrtex)

Properes sessions

Les dates de les sessions poden estar subjectes a canvis en funció de les agendes dels ponents.
Els espais estan subjectes a les condicions Covid i es concretaran dies abans en cada cas.