Jornades pels Caps de 1r nivell UPC. 2a sessió

“Reflexions entorn el model de prestació del servei universitari a la UPC”

Quan?

17/03/2022 de 13:00 a 17:45 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Edifici Vèrtex Campus Nord

iCal

Vivim una època de grans reptes globals, que no per coneguts deixaran d'estar presents. Recollits als ODS tenim un mandat específic i transversal que ha d'incorporar-se necessàriament a la prestació dels serveis públics. Entendre i respondre a un mon interconnectat i interdependent implica un canvi global substancial.

Les noves formes d'organització en xarxa i de governança pública, requeriran transformar les cultures organitzatives que s’enfoquen en compartiments estancs i segueixen velles dinàmiques de fragmentació.

Aquestes jornades tenen l’objectiu d’encetar un espai de debat,- amb els caps de primer nivell-, entorn el model de prestació del servei universitari a la UPC.

Les Jornades s’han concebut com un espai de treball col·laboratiu que permeti alçar la mirada del dia a dia, debatre sobre el servei que oferim, identificar els reptes presents i futurs per a la gestió i les possibles línies d'acció.

La gestió de les persones, canvi i innovació a l'entorn públic.

Com sabem, la nostra societat travessa un procés de canvi intens i global. L'administració pública viu també moments de grans reptes. Temes com l'administració digital i les noves formes de treball i de prestació de serveis al ciutadà, suposen un gran impacte per les institucions, però molt especialment per a les persones.

Sabem que les persones són les que, a la fi, fan o no possible els canvis. L’impacte dels actuals reptes interpel·len, com fa molt de temps no passava, els perfils professionals i les competències requerides tant per a les persones presents, com per les de nova incorporació.

L’adaptació a les formes híbrides de treball impliquen també reinventar les formes de treballar en equip i de liderar aquests equips. Aprofitar l’ús de les tecnologies com a oportunitat de redissenyar la provisió de serveis públics demana, no nomes coneixement tecnològic, sinó noves formes de pensament digital. El disseny centrat en l’usuari requereix capacitat d’anticipació, pro activitat, transversalitat i multi-perfil a les institucions; i aquests canvis, al seu torn interpel·len els processos de selecció, la captació de talent i la formació permanent de les persones. Les dinàmiques col·laboratives i el treball per projectes orientat a objectius i resultats són ingredients d’aquest canvi cultural.

En aquesta sessió tindrem ocasió d’escoltar persones que estan duent a terme aquestes transformacions a les seves institucions. Esperem resulti d’interès i us emplacem a participar activament d’aquesta nova jornada.

Primera part

13.00 - 14.30 Taula Rodona (Aula Màster - Aulari A3. Campus Nord)

Xavier Massó. Gerent UPC (Obertura)

Juliana Vilert. Directora Organització i Persones, a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
Marta Sabaté. Cap de l'Àrea de Promoció de la Cultura de la Innovació, a la Direcció General d'Administració Digital, Departament de la Presidència.

Ariadna Llorens. Directora de l'ICE de la UPC. (Modera)

Segona part

14.30 - 15.20 Pica-Pica (Espai cobert A3. Campus Nord)

Tercera part

15.30 - 17.45 Espai Participatiu Caps UPC (Sala Agora. Mòdul B3. Campus Nord)

Properes sessions

Les dates de les sessions poden estar subjectes a canvis en funció de les agendes dels ponents.
Els espais estan subjectes a les condicions Covid i es concretaran dies abans en cada cas.