Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / Grau / Del Material en Brut al Projecte amb Eines Paramètriques

Del Material en Brut al Projecte amb Eines Paramètriques

Professora

Marta Domènech

Aules

A-13, A-14

Dimarts de 08:00 a 10:00
Dijous de 8:30 a 10:30

Presentació

En aquest curs 2019-2020 el Departament de Projectes Arquitectònics de la UPC incorpora una nova assignatura optativa de 5 crèdits ECTS per als estudis de Grau en Arquitectura. Aquesta és una assignatura teòric-pràctica i es proposa com a objectiu la reintroducció del pensament material en la docència dels projectes arquitectònics amb les noves eines digitals i amb l'ajuda docent de mestres artesans locals.

El taller se centra en explorar les capacitats espacials els materials en crus -en l'edició 2019-20 seran el suro i la terra. No requereix experiència prèvia en construcció o artesania per part dels estudiants, però requereix una voluntat i una actitud crítica per a pensar mitjançant fer, actuar; i la participació física i intel·lectual en una tasca col·laborativa.

El taller combina classes teòriques i petits exercicis pràctics en els quals aprofundir sobre el coneixement de les propietats físiques dels materials, la seva extracció, el treball de l'artesania amb aquests materials, el seu ús industrial; i es combina amb l'ensenyament de noves eines de disseny paramètric. L'assignatura es completa amb la construcció conjunta d'un petit mòdul habitacional que s'exposarà al pati de l'escola d'arquitectura.

delmaterialenbrut.jpg

+[programa]