COMUNICAT de la JPDI (09/03/2016)

A tot el PDI funcionari de la UPC: Estat del procés de negociació d’un Marc per a la Promoció a Càtedres a la UPC

Després de moltes setmanes de negociació amb el vicerectorat de PDI, ens entristeix haver de comunicar-vos que dijous es va interrompre la negociació d'un Marc per a la Promoció a Càtedres a la UPC. Per aquesta raó, segons va anunciar el vicerector, la propera convocatòria de places de promoció es farà d'acord amb els criteris fixats a la normativa actualment vigent aprovada el 2009 (Acord núm. 37/2009 del CG)

La llei reconeix als empleats públics el dret a la promoció en el lloc de treball. Entenem que el tenir l'opció d'optar a la promoció interna ha de dependre única i exclusivament dels mèrits dels candidats. Aquesta qüestió, que per a la Junta és evident, és el principal escull i punt de discrepància amb el Consell de Direcció.

Considerem que la normativa vigent pateix greument de falta de transparència i no genera confiança tant en la distribució de places com en l'avaluació dels candidats. És per això que la voluntat de la JPDI ha estat, i encara és, negociar un marc per a la promoció.

Volem subratllar que la JPDI té clar que els òrgans de govern de la universitat poden en tot moment convocar càtedres en àrees que considerin estratègiques, o per a persones amb un determinat perfil acadèmic. Ara bé, aquestes places no poden ser comptabilitzades com a places de promoció interna, i està fora de lloc que en un Marc per a la Promoció s'hagi d'articular com es fa el repartiment d'aquestes places.

La JPDI no té atribucions per decidir l'estratègia política de la nostra universitat. D'altra banda, sí que està legitimada per pactar els criteris per a la promoció del PDI funcionari. Per aquesta raó, demanem que en breu es reprengui la negociació d'un Marc per a la Promoció del PDI que millori la normativa actual i que ens serveixi per articular els mecanismes que el PDI amb acreditació de CU ha de complir per tal de tenir opció a una plaça per promoció interna.

Barcelona, 9 de març del 2016