S’ha defensat el TFM: Informational Analysis of International University Rankings.

En el marc del Master in Innovation and Research in Informatics, impartit per la UPC, Marc Gallofré ha defensat un TFM centrat en els rànquings universitaris.

Dirigit pel Professor Juan Antonio Pastor Collado, Marc Gallofré Ocaña, va defensar un Treball Final de Màster amb el títol: "Informational Analysis of International University Rankings."

Tal i com s'explica en el resum publicat a UPCommons:

Aquest treball, centrat en l'anàlisi d’informació dels rànquings universitaris internacionals, veu néixer el seu interès i necessitat arran del constant increment de l'impacte i importància dels rànquings universitaris. Així mateix, donada la diversitat d'orígens, objectius i procediments, es troba convenient augmentar el coneixement i comprensió dels mateixos a partir d'una categorització i comparació des d'una perspectiva informacional. Aquest treball de màster, orientat a la recerca (Treball Final de Màster o TFM), té com a objectiu elaborar un sistema que permeti comparar de manera clara i objectiva la informació gestionada pels rànquings universitaris, així com els procediments per a l’obtenció, processament i publicació de resultats que utilitzen. La categorització comparativa dels mateixos es duu a terme per mitjà del Mètode per a l'Anàlisi Informacional dels Rànquings Universitaris que s’ha dissenyat a partir de l’anàlisi que s'ha portat a terme en el procés d'elaboració d’aquest TFM. El mètode proposat vol, així mateix, avaluar la transparència de les classificacions i ajudar a identificar l’àmbit o àmbits a través del quals les institucions es posicionen.”

Podeu consultar el TFM complet seguint aquest enllaç.