S'ha publicat l'edició 2019 del Ranking CYD

En els àmbits STEM, la UPC es col·loca entre les 5 universitats estatals amb major número d'indicadors d'alt rendiment

La Fundación CYD elabora un conjunt de classificacions a partir de l'anàlisi de tota una bateria d'indicadors de les institucions estatals, agrupada en cinc grans àmbits: Ensenyament i aprenentatge, Recerca, Transferència del Coneixement, Orientació Internacional i Desenvolupament Regional.

A més del nivell institucional, el sistema analitza els resultats de les universitats per a 23 disciplines entre les que la UPC, atesa la seva especialització disciplinar, enguany ha participat en nou: Física, Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica, Enginyeria Mecànica, Informàtica, Matemàtiques, Enginyeria Química, Enginyeria Civil, Enginyeria Ambiental i, finalment, Enginyeria de Materials, incorporada per primer cop en aquesta edició.

Per a cada indicador, el rànquing posiciona les institucions tenint en compte la distribució general en tres grans grups de rendiment: alt, mig i baix.

D'acord amb els editors, si es considera el número d'indicadors de rendiment alt, la UPC es manté entre les 10 primeres universitats a nivell estatal i entre les 5 primeres en les àrees STEM, sent la 1a en Enginyeria Informàtica, Matemàtiques, Enginyeria Civil i Enginyeria Mecànica.

Poden consultar-se les valoracions de rendiment obtingudes per la UPC en aquesta edició tot seguint aquest enllaç.