Vés al contingut (premeu Retorn)

S'ha publicat l'edició 2021 del ShanghaiRanking's Global Ranking of Academic Subjects

La UPC lidera o colidera el panorama estatal en 7 classificacions

El ShanghaiRanking's Global Ranking of Academic Subjects posiciona les millors institucions del món en cinquanta-quatre disciplines. Ho fa a partir de l’anàlisi de cinc indicadors centrats en la recerca i el reconeixement internacional del personal acadèmic.

Per a ser avaluades, les institucions han de tenir un llindar mínim de publicacions a la Web of Science durant el període 2015-2019; aquest mínim oscil·la entre 25 i 300 publicacions, en funció del camp.  El número d’institucions classificades varia també en funció de la llista, entre un mínim de 50 fins a un màxim de 500. A l'edició 2021, més de 4.000 universitats s’han col·locat en una o vàries classificacions del rànquing.

La UPC es classifica en vint-i-quatre llistes, i en quatre d'aquestes ho fa entre les 100 millors universitats del món. Lidera o colidera el panorama estatal en set i a "Tecnologia i Ciències Instrumentals" es col·loca a més entre les 50 millors del món, al lloc 45, i entre les 5 millors d'Europa, al 3r lloc.

Pot consultar-se l'edició actualitzada tot seguint aquest enllaç.