S'ha publicat l'edició 2023 del ShanghaiRanking's Global Ranking of Academic Subjects

La UPC segueix liderant o coliderant el panorama estatal en 5 classificacions

El ShanghaiRanking's Global Ranking of Academic Subjects posiciona les millors institucions del món en cinquanta-cinc disciplines. Ho fa a partir de l’anàlisi de cinc indicadors centrats en la recerca i el reconeixement internacional del personal acadèmic.

Per a ser avaluades, les institucions han de tenir un llindar mínim de publicacions a la Web of Science durant el període 2018-2022, un mínim que oscil·la entre 25 i 300 publicacions, en funció del camp.  El número d’institucions classificades varia també en funció de la llista, entre un mínim de 50 fins a un màxim de 500. A l'edició 2023, més de 1.900 universitats s’han col·locat en una o vàries classificacions del rànquing.

La UPC es classifica en vint-i-una llistes, i en dues de les quals entre les 100 millors universitats del món.

Pot consultar-se l'edició actualitzada tot seguint aquest enllaç.