25 anys d'esperit emprenedor a la UPC

El passat 16 de novembre vam celebrar els 25 anys d'esperit emprenedor a la UPC a la Facultat de Nàutica

Aquest novembre hem commemorat els 25 anys del Programa Innova de la Universitat Politècnica de Catalunya, una iniciativa avantguardista a Catalunya i Espanya per fomentar la cultura de la innovació i l'esperit emprenedor, així com impulsar la creació de noves empreses orientades al coneixement i la tecnologia. En aquesta llarga trajectòria, el programa ha estat l'impuls i creació d'una notable quantitat d'empreses, més de 400 - un centenar d'aquestes 'spin-off' de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) especialitzades en tecnologies avançades 'deep tech', generant al voltant de 5.000 llocs de treball altament qualificats.

Durant l'acte celebrat a la Facultat de Nàutica de Barcelona, s'ha organitzat una interessant taula rodona amb la participació dels directors de quatre empreses sorgides de la UPC: Àlex Martí de Mitiga SolutionsRubén Bonet de FractusTeresa Tarragó de Beyond You (Formerly Exheus) i Maria Fátima Lucas de Zymvol Biomodeling. La moderació d'aquesta sessió ha estat a càrrec de Lluís Soldevila i Vilasís, consultor titulat en Enginyeria Informàtica per la UPC.

En aquesta significativa trobada, també s'ha dut a terme la cerimònia de lliurament del Premi UPC de Valorització de la Recerca 2023. Aquest guardó ha reconegut el projecte 4D Polysense com a millor iniciativa de transferència tecnològica, el programari NECADA com a la millor invenció amb aplicacions de mercat, i la spin-off Process Talks com a millor empresa amb base tecnològica. Els premis van estar lliurats pel rector de la UPC, Daniel Crespo, per en Rubén Bonet  CEO de Fractus i per la Mònica Sala Presidenta de la Comissió Econòmica del Consell Social.

Diverses personalitats destacades han pres part en l'acte, com la directora general de Transferència i Societat del Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Laia Arnal Arasa; el rector de la UPC, Daniel Crespo ; el vicerector de Transferència, Innovació i Emprenedoria, Climent Molins; i el degà de l'FNB, Agustí Martin.

Pots visualitzar aquí el  vídeo de l'acte de celebració.

Més informació de la notícia aquí