El professor i cofundador de la primera spin off Fractus ha participat a la taula rodona en el marc del Programa de pre-acceleració de La Ciència al Mercat

Dimecres 25 d'octubre el professor i cofundador de Fractus, en Carles Puente i Baliarda, ha participat a la taula rodona "Innovació en l'empresa: la importància de la connexió amb l'ecosistema" en el marc del Programa de pre-acceleració de La Ciència al Mercat finançat pel Departament d'Empresa i Treball (Programa Primer), a la seu co-working d'StartUB! de la Facultat d'Economia i Empresa.

Carles Puente i Baliarda ha fet una ponència explicant la seva trajectòria com a doctorand, emprenedor, empresari, professor i consultor tecnològic reforçant la idea de la importància en tenir una bona estratègia de protecció de les tecnologies, i com Fractus va passar de ser una empresa que comercialitzava productes a obrir una nova línia de negoci consistent en la comercialització de patents.

En l'acte també han participat: Albert Puigpinós Colillas (Grupo Carinsa), Sergi Segarra (Bioiberica), Aleix Bosh (Dekines Workplanner), Inés Fernández (Universitat de Barcelona), Marta Herrero (Reig Jofre) i Xavier Llovera (Hewlett-Pacchard, HP), on s'ha debatut sobre experiències d'innovació en l'empresa i la importància de la connexió dels doctorands amb l'ecosistema emprenedor.

El Programa de pre-acceleració de La Ciència al Mercat és un programa per promoure l’emprenedoria científica i dotar als doctorands i doctors de les universitats col·laboradores (UB, UAB, UPC i UPF) de les eines necessàries per tal d’explorar la possibilitat de crear una empresa derivada de la recerca. Els participants tenen accés gratuït a més de 100 hores de formació intensiva i l’oportunitat de treballar juntament amb tutors experts i emprenedors d’èxit del sector, així com realitzar visites a intal·lacions de l'ecosistema d'innovació català. Entre el contingut del programa destaca: introducció a l'emprenedoria i la innovació, Valorització i protecció del coneixement, tècniques de Gestió empresarial i habilitats com el lideratge i el design thinking.

Afegir que l’empresa  Fractus té signat amb la UPC un acord per tal de crear el Fractus-UPC Deep Tech Hub, consistent en la dinamització d’activitats conjuntes que van des del foment del talent, la formació, la innovació, la recerca i la transferència, possibilitant així una contribució activa i estratègica per afavorir l’accés dels descobriments científics i/o innovacions tecnològiques al mercat.