Pagament d’ajuts als estudiants ERASMUS de mobilitat acadèmica (Erasmus-estudis)

Es publicaran diferents convocatòries per als ajuts Erasmus+_pràctiques al llarg del 2015-2016, per als ajuts Erasmus-pràctiques.

Aquestes convocatòries es publicaran al web del Servei de Gestió Acadèmica UPC (https://www.upc.edu/sga/beques/mobilitat-internacional/programa-erasmus) i se’n farà difusió a través dels centres.

Els estudiants interessats hauran de presentar la seva sol·licitud al seu centre UPC, segons procediment, documentació i terminis indicats en la convocatòria corresponent.

Per al curs 2015-2016, l’ajut  Erasmus de mobilitat acadèmica anirà en funció del país de destinació.

Veure taula:

Grup de països

Llista de països

Import mensual

de l’ajut Erasmus-estudis,

en cas d’obtenir-lo.

Grup 1

Nivell de vida superior: Àustria, Dinamarca, Finlàndia, França, Irlanda, Itàlia, Liechtenstein, Noruega, Regne Unit i Suècia.

Grup 2

Nivell de vida medi: Alemanya, Bèlgica, Xipre, Croàcia, Eslovènia, Grècia, Islàndia, Luxemburg, Holanda, Portugal, República Txeca i Turquia.

Grup 3

Nivell de vida inferior: Bulgària, Eslovàquia, Estònia, Hongria, Letònia, Lituània, Malta, Polònia, Romania i Macedònia.

El màxim d’ajut econòmic que es concedeix a Espanya és de 5 mesos.

En el cas dels estudiants que obtinguin un ajut econòmic  Erasmus de mobilitat acadèmica, els ajuts es distribuiran de la manera següent:
  1. Un primer pagament parcial que es generarà després d’haver recollit la credencial de mobilitat i presentat els documents que determinarà en el seu moment el Servei de Gestió Acadèmica de la Universitat Politècnica de Catalunya. Aquest ingrés es farà efectiu, segons disposició pressupostària, a partir del mes d’octubre. L’import d’aquest pagament correspondria aproximadament al 80% de l’ajut total.
  2. Un segon pagament parcial que es generarà un cop finalitzada l’estada de mobilitat Erasmus-estudis a l’estranger i s’hagin presentat  els certificats d’estada, enquesta i informe de l’estudiant. En cas de realitzar la totalitat de l’estada inicialment indicada, l’import d’aquest pagament correspondria aproximadament al 20% restant de l’ajut total. En cas de realitzar una estada de durada inferior a la inicialment indicada, des del Servei de Gestió Acadèmica es tramitaria, si escau, la possible devolució de pagaments de l’ajut ja gaudits.
Els mesos corresponents a una extensió i/o perllongament d’una estada no són finançables.