Barcelona Deep Tech Summit 2023

Spin offs i start ups de la UPC participen al II Barcelona Deep Tech Summit

Els dies 28 i 29 de novembre al Palau de Congressos de Fira de Barcelona, ha tingut lloc el Barcelona Deep Tech Summit, on una trentena d’empreses sorgides de la UPC i diversos investigadors i investigadores de la Universitat han presentat avenços i tendències transformadores en transició energètica, digitalització de la indústria, connectivitat, mobilitat urbana, biomedicina i tecnologia de l’espai.

El nostre rector, Daniel Crespo, ha inaugurat l'acte com a representant de les cinc universitats promotores, junt amb el quart tinent d'alcaldia de l'Àrea d'Economia, Hisenda i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Valls; el director general d’Innovació, Economia Digital i Emprenedoria de la Generalitat de Catalunya, Lluís Juncà; i la secretària general d'Innovació del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades, Teresa Riego.

Les spin offs han exposat, a través del seu estand, solucions a reptes com el canvi climàtic, la transició energètica, la connectivitat, la nova era industrial i la biomedicina: AridditiveBeyondYouBielGlassesKreios SpaceLuxQuantaMapsiNanoChroniaNimble DiagnosticsOxycoProcess TalksSLIMOp SpaceVaive LogisticsVincerAI Virmedex. A més, en les taules de debat, conferències i altres activitats també hi participen, FractusMitiga SolutionsQside i l’ESA BIC Barcelona.

Afegir també que la Universitat Politècnica de Catalunya ha realitzat al pitch corner la presentació de les xifres en transferència de tecnologia, junt amb les altres quatre universitats catalanes promotores de l'acte (UOC, UAB, UB i UPF).

Cal destacar que la spin off  Nimble Diagnostics de la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Barcelona i l'Institut Germans Tries i Pujol ha estat la guanyadora del premi a la millor Deep Tech startup 2023.

Les xifres del Deep Tech Summit 2023:

• Més de 1.300 assistents.
  • 62 trobades entre start-ups i corporacions.
  • 50 projectes d'start ups presentats i 70 presentacions breus.
  • Deep Tech a Catalunya: 320 empreses amb 2.340 treballadors que generen 161 milions d'euros d'ingressos.

Més informació a: https://www.upc.edu/ca/sala-de-premsa/noticies/la-upc-al-barcelona-deep-tech-summit