Presentació del projecte SoS Tèxtil al 19è Congrés de l'Associació de Bombers Voluntaris de Catalunya i al 38è Congrés de l'Associació Espanyola de Químics i Coloristes Tèxtils

El projecte, en el qual hi participa l'INTEXTER, té com a objectiu la investigació i desenvolupament de materials, estructures i acabats tèxtils i disseny de peces de roba per a solucions globals de protecció del foc per a personal del servei d'extinció d'incendis

L'empresa Sasatex Española, S.L., membre de l'Agrupació d'Empreses Innovadores Tèxtils, el clúster català de tèxtils d'ús tècnic, va presentar el dia 11 de febrer a Salou, en el marc del 19è Congrés de l'Associació de Bombers Voluntaris de Catalunya, un avenç dels resultats del projecte de R+D en cooperació, anomenant SoS (System of Systems) Tèxtil, el qual lidera.

El projecte està cofinançat per ACC1Ó i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i té com a objectiu la investigació i desenvolupament de materials, estructures i acabats tèxtils i disseny de peces de roba per a solucions globals de protecció del foc per a personal del servei d'extinció d'incendis.

En aquest sentit, l'objecte dels treballs de recerca del Projecte és aconseguir una millora de l'equilibri entre la protecció, el confort i la funcionalitat de la roba del personal dels serveis d'extinció d'incendis i salvaments, optimitzant les característiques dels materials tèxtils emprats en la confecció. Per aquest fi, s'han estudiant diferents composicions de fibres, estructures de teixits, acabats i laminats de teixits i dissenys de confecció, cercant un concepte d'indumentària modular en la que les successives capes de productes tèxtils (sistemes) aportin uns elevats nivells de protecció al calor convectiu i radiant, mantenint la necessària transpirabilitat i facilitat de moviments dels usuaris tant en tasques d'extinció d'incendis estructurals com en focs forestals o en altres operacions de salvament i rescat.

La resta d'empreses catalanes que formen part del consorci que duu a terme el Projecte són també membres de l'Agrupació: Industrial Estambrera, S.A., Manufactures Industrials de Tortellà, S.A. (MITSA), Marc Soler Tèxtil, S.L., Marina Tèxtil, S.L., Modacolor, S.A. i Tints Quadrada, S.A. El projecte compta, a més, amb la col·laboració de la mateixa Agrupació com a entitat gestora i de tres dels centres tecnològics/instituts d'investigació que també en formen part: el Centre Tecnològic Leitat, el Centre d'Innovació Tecnològica CTF i l'Institut d'Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial de Terrassa, aquests dos últims de la Universitat Politècnica de Catalunya.

L'Associació de Bombers Voluntaris de Catalunya també participa en el Projecte, en l'etapa de valoració objectiva dels prototips de sistemes de protecció desenvolupats.

En el marc del 38è Simposi de l'Associació Espanyola de Químics i Coloristes Tèxtils, que va tenir lloc els dies 14 i 15 de març a Barcelona, es va fer una nova exposició dels resultats fins ara obtinguts en el Projecte que finalitza el proper mes de maig, a càrrec de la Dra. Ariadna Detrell, Cluster Manager de l'Agrupació d'Empreses Innovadores Tèxtils i de Josep Mª Pallarès, del Centre Tecnològic Leitat

Font: Butlletí Innovem Terrassa !!! Universitat i Societat del coneixement - Ajuntament de Terrassa.