La UPC aprova el Pla d'increment de la docència en català

28/02/2024

El Consell de Govern de la UPC ha aprovat, el 21 de febrer, el Pla d’increment de la docència en català a la UPC (PIDOC UPC), en el qual s’incorporen els objectius d’increment de la docència en català per als dos pròxims cursos acadèmics.

El Pla d’increment de la docència en català a la UPC (PIDOC UPC), aprovat pel Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), forma part del compromís del Pla d’enfortiment de la llengua catalana, signat per totes les universitats del sistema universitari i de recerca de Catalunya el juny de 2022, i dona resposta a un acord del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC). Un cop aprovat, es trametrà al Departament de Recerca i Universitats.

La UPC ja disposa del Pla de llengües UPC 2022-2025, que defineix 12 objectius estratègics aprovats pel Consell de Govern. Per desplegar-lo s'han previst més de 100 actuacions, que es van presentar a la Comissió de Política Lingüística de la UPC i es van sotmetre a la consideració de la comunitat universitària en un procés d’audiència pública. Moltes d’aquestes actuacions s’han incorporat ara en el PIDOC UPC.