La UPC s'adhereix a la Declaració Universal sobre els Arxius

El Consell de Govern, del proppassat 8 d'octubre, va aprovar l'adhesió institucional de la UPC a la Declaració Universal sobre els Arxius (DUA). Aquesta declaració, ratificada pel Consell Internacional d'Arxius (ICA) (2010)  i adoptada un any després per la UNESCO, representa la comunitat professional que es dedica a la gestió de documents i reconeix el paper clau dels arxius tant en la transparència administrativa i en la rendició de comptes democràtica com en la preservació de la memòria social col·lectiva i en la recerca històrica.

Amb aquesta iniciativa la UPC se suma a les 47 institucions catalanes que s’hi han adherit des del l'any 2012. Entre les institucions adherides podem citar, el Parlament de Catalunya, diversos ajuntaments, el Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya i, just abans de l'estiu, dues universitats: la Universitat de Lleida i la Universitat de Barcelona.

L’Associació d’Arxivers-Gestors de Documents de Catalunya impulsa la campanya «A 100 amb la DUA!», amb l’objectiu d’arribar a les 100 adhesions d’organitzacions públiques i privades d'àmbit català i aconseguir també adhesions individuals.

Consulta l'acord de Consell de Govern aquí.