Vés al contingut (premeu Retorn)

Projecció als mitjans de comunicació

La comunicació amb la societat a través dels mitjans de comunicació d'informació general (premsa, ràdio i televisió i publicacions a internet) és una de les eines més eficients per a la projecció de la imatge de la institució i per a la comunicació amb la majoria dels seus públics, tant interns com externs.

A través dels mitjans de comunicació així com del web i de les xarxes socials, la UPC fa difusió de l'activitat institucional, docent i de recerca que desenvolupa i, com a institució pública d'educació superior, ret comptes de l'acompliment dels seus objectius.

L'Oficina de Mitjans de Comunicació (OMC) del Servei de Comunicació de la UPC planifica i coordina l'organització d'accions i de campanyes de comunicació a través dels mitjans (conferències de premsa, notes de premsa i gestió d’entrevistes, articles d'opinió i reportatges, entre d’altres), de la Sala de Premsa i de les xarxes socials. També dona resposta a les peticions d'informació que realitzen els periodistes en temes concrets i en els quals la UPC actua com a font d’informació.

L’Oficina també elabora el recull de premsa diari, que es fa arribar al Consell de Direcció i que conté les notícies sobre la UPC publicades a premsa i mitjans digitals i emeses a TV i ràdio.

La Sala de premsa digital recull les notícies sobre la UPC que es difonen als periodistes i a les xarxes socials, així com altres notícies sobre l'actualitat de la Universitat. Aquestes noticies es difonen també als perfils de la UPC a les xarxes socials, especialment a Twitter i Facebook, a la pàgina inicial, portals i seccions per a públics específics del web institucional, així com a les webs de diversos centres docents, campus i serveis de la UPC, amb la finalitat de fer-ne la màxima difusió social possible.

A la Sala de premsa s'ofereix  la subscripció a l'actualitat de la UPC per rebre a la bústia electrònica personal les notes de premsa i campanyes adreçades als mitjans de comunicació, així com recursos que poden ser d'interès. Un d'aquest recursos és la Guia d'experts, que posa a l'abast dels periodistes investigadors i investigadores de la UPC als quals poden adreçar-se en funció de l'expertesa per donar resposta que estan buscant en àmbits i temes concrets, habitualment vinculats a l'actualitat informativa.

Així mateix, l'OMC actua com assessora en comunicació a la comunitat universitària, ajudant els diferents col·lectius, serveis i unitats a decidir la manera més adequada de difondre a la societat l'activitat o les iniciatives que realitzen a través dels mitjans de comunicació i/o de les xarxes socials. En aquest sentit, ofereix als investigadora i les investigadores la Checklist per divulgar la recerca UPC.

Contacte: oficina.mitjans.comunicacio@upc.edu. Tel. 93 401 61 43.