Curs d'estiu: "Hacia un nuevo escenario de la evaluación científica"

El curs tingué com a objectiu aportar diferents visions des de l'acadèmia, les agències d'avaluació, els centres de recerca i els serveis de suport a la investigació respecte dels canvis que s'estan produint als processos d'avaluació de la ciència.

Les ponències s'estructuraren en quatre grans blocs. En el primer, es traçà el context històric i actual de l'avaluació de la ciència, i es tractà d'entreveure les línies futures. En el segon, es donà veu a alguns dels organismes encarregats de traçar els processos d'avaluació i per tant d'implementar noves polítiques. En el tercer es donaren a conèixer noves maneres de mesurar la visibilitat i la qualitat de l'activitat investigadora, presentant les mètriques i les seves fonts. Finalment, en el quart bloc s'exposaren diverses experiències d'assessorament a processos d'avaluació interns d'institucions universitàries nacionals i estrangeres.

• Dies: 27 i 28 de juny de 2023
  • Lloc: Carmona, Sevilla
  • Modalitat: presencial i online
  • Organitzat per: Universidad Pablo Olavide, Campus en Carmona.

Es pot consultar el programa seguint aquest enllaç

Les sessions que al programa apareixen identificades genèricament com a "Herramientas bibliométricas y fuentes de indicadores", van ser concretades de la manera següent:

I. Dialnet. Buscando infraestructuras (nacionales) para la evaluación científica. Joaquín León Marín.  Fundación Dialnet de la Universidad de La Rioja
II.  Las métricas de investigación y su uso responsable. Annapaola Migani. Elsevier (Scopus)
III.  Buen uso de las métricas respetando LOSU y CoARA. Gabriela Balladares. Clarivate (WoS)