4. Les infraestructures: adequació dels espais d'aprenentatge i treball

4.1 Actuacions a curt termini

Inversions TIC

• Elaborar i posar en marxa el pla d’inversions TIC per al període 2007–2010, que haurà d’incloure, entre d’altres, les inversions per a la nova interfície informativa i comunicativa, per a la millora dels processos de gestió i per a l’optimització dels sistemes d’informació.

• Mantenir el pla de renovació d’equipaments.

Obra nova

• Iniciar i continuar les actuacions finançades amb recursos específics (FEDER, PIU i Parcs Tecnològics): Agròpolis, edifici de recerca del Campus de Terrassa, CIMNE, Centre Tecnològic de Transferència de Calor, K2M, REDIT, Centre Universitari de la Visió, Centre d’Enginyeria, Investigació i Experimentació Marítima, ...

• Iniciar la construcció dels edificis L i C’ de l’ETSEIB.

• Activar el desenvolupament del campus del Besos i la construcció de l’edifici de l’EUETIB.

• Executar la construcció de la darrera fase de l’edifici Omega.

• Implementar el conveni  UPC - BSC i  impulsar i fer el seguiment  de la construcció del nou edifici de serveis a Torre Girona.

• Analitzar la conveniència i la viabilitat de la construcció de nous edificis Nexus al Parc Mediterrani de la Tecnologia i al Campus del Besòs.

• Posar en funcionament el dispensari del Campus del Baix Llobregat.

• Completar el procés d’urbanització del Campus Nord.

• Avançar en el procés d’urbanització del Parc Mediterrani de la Tecnologia.

Adequació a l'EEES

• Programar les inversions necessàries que requereix el projecte de fusió de les escoles d’enginyeria de Terrassa.

• Identificar les necessitats d’adequació d’espais derivades de la nova metodologia docent.

Rehabilitació, reposició i manteniment

• Substitució de cobertes de fibrociment als centres de Vilanova i Manresa.

• Identificar i iniciar les actuacions necessàries per garantir la seguretat i el compliment de la normativa vigent.

• Continuar el procés de supressió de barreres arquitectòniques.

• Elaborar i executar el pla de senyalització.

• Planificar les actuacions per garantir condicions estàndards quant a climatització i confort.

• Elaborar i executar el pla de renovació d’equipament docent.

• Fer l’inventari dels equipaments dels laboratoris de recerca comuns.

• Desplaçar el dispensari del Campus Nord a la zona central d’accés al campus.

Instruments

• Elaborar i implantar el protocol per a l’anàlisi de la viabilitat de les inversions.

• Elaborar plecs tècnics estandaritzats per a les obres, que recullin els criteris de sostenibilitat i accessibilitat.

• Potenciar el suport tècnic centralitzat per a l’elaboració de projectes i la seva execució descentralitzada.

• Implantar un protocol per a la realització de les obres que  estableixi el compromís amb els usuaris quant a terminis i qualitat.

• Elaborar un protocol per identificar l’estat dels edificis.

• Posar en marxa el programa UPCO2 de reducció d’emissions de CO2  i d’eficiència energètica dels edificis i dels campus de la UPC.

4.2 Actuacions a mig termini

Inversions TIC

• Potenciar la utilització de les TIC en processos específics -com els electorals o les enquestes-, per a la signatura digital i per a l’autoaprenentatge.

Obra nova

• Acabar la biblioteca de l'ETSAB.

• Desenvolupar el projecte de l’ETSEIB.

• Desenvolupar el Pla de Parc Tecnològic de la UPC.

• Promoure la construcció de residències als campus on hi hagi suficient demanda (Baix Llobregat, Sant Cugat...).

Adequació a l'EEES

• Elaborar i executar el pla d’inversions per a l’adequació de les infraestructures i de l’equipament a l’EEES, d’acord amb el ritme d’implantació dels nous ensenyaments a tots els campus.

Rehabilitació, reposició i manteniment

• Potenciar l’optimització dels equipaments dels laboratoris de recerca comuns.

• Continuar l’execució dels plans de seguretat i climatització previstos.

Instruments

• Elaborar els estàndards de confort dels diversos espais de treball.

• Determinar estàndards de qualitat en els projectes de rehabilitació.