Pregunta als astronautes de l’Estació Espacial Internacional!

Descarregar

Els estudiants podran fer preguntes en directe als astronautes de l'Estació Espacial Internacional (Foto: ARISS)

Pregunta als astronautes de l’Estació Espacial Internacional!
Descarregar

Es connectarà en directe amb l'ISS (Foto: ARISS)

L’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) convida els estudiants de secundària a fer preguntes ‘en directe’ als astronautes de l’Estació Espacial Internacional.

25/10/2017

Els estudiants de secundària podran fer preguntes als astronautes de l’Estació Espacial Internacional (ISS) durant la connexió en directe que prepara l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels per a la setmana de l’11 al 17 de desembre.

Els estudiants que vulguin participar en aquesta iniciativa han d’enviar un màxim de 10 preguntes en anglès que vulguin plantejar als astronautes abans del proper 6 de novembre a través del següent formulari.

Entre totes les qüestions rebudes, se'n farà una selecció que s’enviarà a la NASA i a l’ISS. Els estudiants que hagin plantejat les preguntes seleccionades tindran l’oportunitat de preguntar-les en directe als astronautes de l’ISS durant la connexió via ràdio prevista per a un dia de la setmana de l’11 al 17 de desembre.

La connexió amb l’ISS es realitzarà via ràdio, gràcies a la col·laboració de l’Amateur Radio on the International Space Station (ARISS), un projecte que posa en contacte escoles i universitats amb els astronautes de l’estació de l’ISS mitjançant emissores de radioaficionats. L’activitat també té el suport de la Unió de Radioaficionats del Baix Llobregat , que proporcionarà l’equipament necessari i la instal·lació de la connexió.

Aquesta connexió en directe es realitzarà des de la sala d’actes de l’EETAC i, si és possible, també s’establirà amb senyal de vídeo en temps real.

A banda d’enviar preguntes, els centres educatius que ho volguin podran seguir la connexió amb l’ISS via streaming sol·licitant la participació a través del següent formulari.

Durant la setmana de la de la connexió, l’EETAC publicarà altres activitats i xerrades relacionades amb el món de les radiocomunicacions amateurs i els satèl·lits, i professionals de l’Agència Espacial Europea.

Més informació: De l'11 al 17 de desembre contacta amb la International Space Station (ISS)