El 'repte dels números', la nova proposta del rector de la UPC en el concurs XiQuest

El rector de la UPC, Francesc Torres, inicia el concurs XiQuest, amb què desafia l’estudiantat de la Universitat a resoldre un seguit de reptes lògics en un temps determinat. Els i les estudiants que l’encertin podran optar a un ‘Esmorzar Magnífic’ amb el rector.

29/03/2021

Els reptes es plantegen a través del compte d’instagram del rector i l’estudiantat de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) que vulgui participar-hi s’ha de registrar al web https://xiquest.upc.edu/ i resoldre el repte proposat. Un jurat integrat per persones vinculades a la UPC selecciona les respostes guanyadores.

El primer XiQuest ha estat el repte dels cubs i l’estudiantat havia d’encertar quina fórmula matemàtica representen els poliedres que el rector guarda al seu despatx del Rectorat. El guanyador del primer repte ha estat l'estudiant de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) Adrià Medina. El segon repte, el dels números, està obert fins al l'1 d'abril.

Els ‘Esmorzars Magnífics’ són una iniciativa del rector Torres per establir un contacte més estret amb els i les universitàries, conèixer les seves inquietuds i intercanviar impressions de com viuen el seu pas per la UPC.