El rector de la UPC inicia els ‘Esmorzars Magnífics’ amb estudiantat de la UPC

Descarregar

El rector de la UPC, Francesc Torres, i l'estudiant de màster UPC-UB, Gerard Giménez, intercanviant impressions en el primer ‘Esmorzar Magnífic’, juntament amb la cap de Gabinet del rector, Carme Fenoll

Francesc Torres, rector de la UPC, ha iniciat els ‘Esmorzars Magnífics’, una sèrie de trobades mensuals amb estudiantat de la UPC per intercanviar impressions amb aquest col·lectiu sobre com es viu la Universitat, els estudis i el futur professional.

01/02/2021

Establir un contacte més estret amb els i les universitàries, conèixer les seves inquietuds i intercanviar impressions de com viuen el seu pas per la UPC és l’objectiu dels ‘Esmorzars Magnífics’ que ha iniciat el rector Francesc Torres en aquest inici d’any. Es tracta de trobades mensuals, en format d’esmorzar, amb estudiants que destaquen per la seva activitat associativa, comunitària o solidària, i que adopten el nom de ‘...Magnífics’ pel tractament que se li atorga tradicionalment a aquest càrrec acadèmic com a màxima autoritat de la universitat.

El primer ‘Esmorzar Magnífic’ ha estat el dia 22 de gener, amb Gerard Giménez, que estudia el màster interuniversitari UPC-UB en Estadística i Investigació Operativa a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) i treballa com a bioestadístic per al Servei de Vigilància Epidemiològica del Vallès Occidental i Vallès Oriental. El Gerard és un apassionat de l’estadística, un datalover. Tant és així que, des de l’inici de la pandèmia per de la COVID-19, ha fet un gran seguiment de l’evolució del virus, creant un web, que actualitza a diari, on es poden consultar els casos positius de tots els municipis de Catalunya i quines comarques evolucionen millor o pitjor. En aquest web, que ja és consultat per més d’un miler de persones al dia, ha aconseguit oferir la màxima informació, en una sola imatge.

Alhora que va actualitzant el web i el seu blog personal, comparteix les dades, de manera molt visual, a través del seu perfil a Twitter @gmnzgerard, on es manté molt actiu i ja compta amb més de 23.000 seguidors. Amb tot plegat ha assolit una forta repercussió en els mitjans de comunicació, que ja el presenten com a analista de dades.

Ara, però, el Gerard també està engrescat en un projecte solidari que l’il·lusiona molt, per facilitar ordinadors a alumnes d’ESO, especialment a noies de 3er i 4rt d'ESO, a qui els fa falta equip informàtic per poder continuar amb garanties els seus estudis. Una iniciativa pròpia que duu a terme contactant directament amb centres i instituts docents de Catalunya.

Reptes de lògica, a través d’Instagram
D'altra banda, i en la mateixa línia de dels 'Esmorzars...', també es posarà en marxa una altra iniciativa, promovent diferents reptes o desafiaments de lògica adreçats a l'estudiantat de la UPC, a través del perfil d'Instagram del rector (@rector_upc ). L’estudiantat que els resolgui podrà gaudir d’un ‘Esmorzar Magnífic’.