La investigadora Maria Pau Ginebra, del CREB, finalista al Prize for Women Innovators de la UE

La investigadora Maria Pau Ginebra, catedràtica de Ciència dels Materials i directora de la divisió de Biomaterials del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) així com del grup de recerca de Biomaterials, Bioemecànica i Enginyeria de Teixits de la UPC, ha estat seleccionada com una de les 12 finalistes al EU Prize for Women Innovators 2018.

13/03/2018

El Prize for Women Innovators 2018 l’atorga la Unió Europea en el marc del programa Horizon 2020, amb la voluntat de conscienciar sobre la necessitat d’innovar i de fomentar que hi hagi més dones empresàries. Cada finalista ha d’haver fundat o cofundat una empresa d’èxit a partir d’idees o projectes innovadors que hagin arribat al mercat. En el cas de Maria Pau Ginebra, a més d’investigadora del CREB, és fundadora de Mimetis Biomaterials, una spin-off centrada en el disseny i la fabricació de nous biomaterials sintètics per a la regeneració òssia i aplicacions ortopèdiques.  Aquesta empresa ha sorgit del grup de recerca de Biomaterials, Bioemecànica i Enginyeria de Teixits , del qual Maria Pau Ginebra n'és la directora.

L'àmbit de recerca de Maria Pau Ginebra, directora del Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica i professora de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEEBE) i de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), és el disseny de nous biomaterials per a la medicina regenerativa i l’alliberament controlat de fàrmacs, especialment en el camp de la regeneració òssia. La investigadora ha rebut diferents reconeixements, entre d’altres, una distinció ICREA Acadèmia de la Generalitat de Catalunya en l'àrea de tecnologia i enginyeria el 2014, i una Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic el 2012.

Els resultats del Premi es lliuraran els dies 25 i 26 de juny. Les finalistes han estat seleccionades per un jurat d'experts independents dels àmbits acadèmic, el negoci, el capital de risc i l’emprenedoria. A la convocatòria s’hi ha presentat 122 persones de tots els Estats membres de la UE i països associats al programa Horitzó 2020. Les empreses creades per les concursants es basen en idees innovadores en una àmplia gamma de sectors, entre els quals destaquen els de la salut, la biotecnologia i la innovació social.

Més informació: