La UPC es manté com la primera universitat a Espanya en innovació i desenvolupament tecnològic en rendiment, segons l’edició del 2018 de l’U-Ranking. L’informe destaca novament el lideratge de les universitats públiques en els resultats globals.

19/06/2018

En la sisena edició  de l’U-Ranking sobre productivitat del sistema universitari espanyol, que s’ha fet pública el 19 de juny, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es manté, pel que fa al rendiment, com la primera universitat a Espanya en innovació i desenvolupament tecnològic. Així mateix, continua com la segona universitat estatal a escala global, compartint posició amb la Universidad Carlos III de Madrid.

Pel que fa al rendiment en docència, la UPC manté la segona posició, que comparteix amb altres cinc universitats. Quant al rendiment en recerca, la UPC es manté en el tercer lloc, amb tres universitats més. En la classificació d’innovació i desenvolupament tecnològic la Universitat manté el lideratge en solitari com en els darrers anys.

Pel que fa al rànquing de volum, a escala global la UPC es manté en sisè lloc, compartint rang amb la Universitat Politècnica de Madrid i la Universitat Autònoma de Barcelona.

L’U-Ranking és un sistema d’indicadors de resultats i productivitat de les universitats estatals elaborat conjuntament per la Fundació BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (Ivie). Analitza 61 universitats, 48 públiques i 13 privades. L’informe global de rendiment d’enguany classifica a les universitats analitzades en 12 posicions diferents en funció d'un índex sintètic obtingut a partir de 25 indicadors d'activitat docent, recerca i innovació i desenvolupament tecnològic.