La UPC, líder entre les politècniques de l’Estat i entre les 350 millors universitats del món a la nova edició del rànquing QS

Tres estudiants conversen al Campus Diagonal Nord de la UPC

Estudiants al Campus Diagonal Nord de la UPC

La UPC manté el seu lideratge entre les politècniques de l’Estat en la nova edició del QS World University Ranking, un rànquing que també posiciona la Universitat en el lloc 343 del món i en el 146 d’Europa.

09/06/2022

Els QS World University Rankings avaluen més de 2.400 universitats del món a partir de sis indicadors que tenen en compte aspectes relacionats amb la qualitat de la docència, la recerca, la internacionalització i la reputació. En l’edició 2023, publicada el 8 de juny, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) manté el seu lideratge entre les politècniques de l’Estat, a més de posicionar-se en el lloc 146è d’Europa i 343è del món.

Amb aquestes dades, i en termes percentuals respecte la resta d’universitats analitzades, la UPC se situa en el Top 24,1 % mundial. Pel que fa als indicadors analitzats, la UPC assoleix les millors puntuacions en l’indicador que analitza la xarxa internacional de recerca (un nou indicador que s’ha incorporat en l’edició d’aquest any però que encara no pondera per a la classificació final del rànquing), la ràtio de personal docent i investigador (PDI) per estudiant, seguit per les dues mesures de reputació de la Universitat al món, entre acadèmics i entre ocupadors.